Afrodans...min nästa utmaning i livet...hö hö hö

Sista dagen i första veckan i skarpt läge som rektor...och nu är den dagen avklarad. Idag stod "rektorskonferens" på schemat. En sådan konferens tar en hel dag. Och den kan vara långtråkig, urtrist, ointressant och...och...alldeles underbar...eller nåja...underbar...det vet jag ju inte förstås. Men intressant och trivsam...och nyttig...och nödvändig...och rolig. Allt det har den varit idag. Trevliga rektors och uvecklingsledarkollegor...en del pratsamma och roliga, andra lite tystare men trevliga...och så bra chefer på det. Ja det ska nog gå bra det här.
Vågade t o m göra ett par inlägg i diskussionerna. Modigt! :)

Sen köade jag på systemet för att köpa några flaskor av det vin som vingurun Moody rekommenderade i tisdags på VPR. Alla fanns och det blev ett dyrt besök. Mamma skall få en ikväll, eftersom hon har haft den goda smaken att bjuda oss på middag ikväll. Det brukar betyda mycket och god mat, fin dukning och helt enkelt en trivsam tillställning. Jag går dit. Med hunden. Sambo kommer senare för han är på bowling och pizzakväll med sina elever.

Min kollega men framförallt vän, fru Tina Bakken-Edbäck har utmanat mig i afrodans...om jag dansar med henne...ska hon löpträna med mig...
Jag tackar ALDRIG nej till en sjysst utmaning.
Jag är ett lätt offer för all slags vadslagning.
"Jag tror inte att du vågar..." har varit ett bra sätt att få igång mig genom åren...de åren då jag alltid ville bevisa saker...inte alls som nu, när jag är lugn, trygg och harmonisk i min visshet att det är lugnt att vara den jag är...
Nåja...man kan få ha visioner om sig själv, eller hur?!
Men i alla fall...jag skall afrodansa med Tina. Nya rörelserna innehöll tydligen mycket höftrörelser...BRA! för det är min bästa gren...näst efter magdans!
Jag har, kan jag berätta...STELOPERERADE höfter. Men...shaking Tina skall få lös dem...tror hon...lets try!

Själv ska jag jaga runt henne i höst...runt vårt milspår, som är utmärkt träning inför Lidingöloppet!
Så får det bli!

Jag lägger ut film på youtube...så fort vi har något att visa...i vår utmaning!

Nu måste jag kila in i duschen!

So long!

här springer jag Lidingöloppet 06...2.53 blev tiden den gången...i år blir det 2.35...enkelt! Bara att vända på två siffror...svårare i verkligheten...men inte omöjligt!


Kommentarer
Postat av: tina

He he he he... bra med utmaning men jag tror jag får det värst =/

Kram

2010-03-12 @ 20:17:22
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0