Aprikoshy och snorig näsa...

Mötte Håkan idag. På Hemköp. Som att dras tillbaka till en annan tid, ett annat liv. Har saknat honom. Han var en stor del av mitt liv när jag jobbade i krogsvängen. Boss och vän.
Inte så att jag vill ha tillbaka det livet, men jag är riktigt glad att jag haft det.
Vi pratade lite kort om vad vi gör nuförtiden och lite minnen sen avslutade vi samtalet som man alltid gör...och båda vet att det inte kommer att bli så...
-Vi måste ses...
-Ja, verkligen...
-Vi går ut och tar en öl någon gång
-Ja, det måste vi göra
-Okej, ha det bra, vi hörs då?!
-Ha det bra du med, ja vi hörs!
För en liten stund var våra liv bredvid varandra igen, för att sedan gå isär. Var och en åt sitt håll med sin vardag.
Inget mer med det. Ingen sentimentalitet.

Efter Hemköp var det dags för Kicks. Här skulle det bunkras upp med allt som behövs för att få en rektor att se presentabel ut. Dagcreme, nattcreme, tops, bomullsrondeller, deo och lite schampo.
Fy f-nken vad dyrt det är att bli äldre...eller att falla för reklam...what ever...hur hade jag sett ut om jag fortsatt med att duscha och tvätta håret med dubbeldusch och smörja in kroppen med HTH hudlotion...även ansiktet...som jag gjorde när jag var i tonåren och spelade handboll vareviga dag?!
Hade jag sett ut som ett russin i ansiktet nu, med hår som svinto?
Troligen inte.
Troligen har jag fallit för reklamen och tror någonstans inom mig...att jag nog lite liknar den snygga aprikoshyade blondinen på Biothermreklamen...
Illa.

Nåväl. Hemma nu äntligen. SKönt. En helt obokad fredagkväll. Jag skall hemfalla åt alla förkylningssymptom och ligga avdomnad i soffhörnet. Och titta på så ska det låta. Ett favoritprogram. Imorgon är det träning igen. Dags att plocka ihop sig och vara frisk. Men det är imorgon. En annan dag.

Innan soffhörnet skall jag skriva om lönekriterierna enligt vad vi beslutade på mötet imorse och sända ut till personalen. Hann inte det under dagen. Eller så skall jag se klart på Rainman på tv4-film...eller dra på mig hörlurarna och fara runt på Spotify...
Alla dessa val...

"I´m an excellent driver" sa Raymond precis...en klassisk filmreplik..."I´m definitly an excellent driver"
Bra musik i Rainman...BTW



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0