För lite sömn, kan också vara vila och ge energi! :)

Veckan som gått har verkligen varit speciell. Mycket nytt för en tre veckor gammal rektor, att ta itu med. Tur att jag har några livlinor. Jag kan fråga publiken...personalen...jag kan välja 50-50...ungefär som att lotta, ett lite fegt sätt att lösa problem...och så det sättet jag begagnat mig av...ringa en vän. Jag ringde rektor Eva. Hon har erfarenhet blandat med massa klokhet. Då blir det bra.
Veckan sög energi.
Kände mig tom och slut i fredags...igår...men bet ihop, packade och drog iväg med sambo till Torsång. Till bästa Tina och Magnus!
KÄndes som att stiga in i "halvåtta hos mig"...saknade bara Helge Skoog...vi fick inte bara avnjuta en fantastisk middag utan också se den tillagas.
Carpaccio på älgfilé till förrätt...betyg fyra storpudlar av fem...har aldrig ätit det förut och blev positivt överraskad.
Harsadel m hasselbackspotatis...betyg fem stropudlar av fem...goaste kött jag ätit på mycket länge. Hemskjuten hare...mmmm...smälte nästan i munnen...god smak...och passande sås och tillbehör...
Panacotta m blåbär och hallon...fem storpudlar av fem...här en efterrätt som jag ätit massor med gånger och aldrig blir trött på...älskar panacotta...och till detta serverades ett sött dessertvin...riktigt passande till.
Ja en kanonmåltid.
Sen tävlades det...kortspel denna gång...run of nine...skratt, ilska, upppgivenhet...ja känslorna blandades...
Trots sen läggning...03...är jag pigg idag...fylld på nytt, av energi.
Vi drog upp till RÄttvik direkt från Tina och Magnus...för att hämta storpudeln som varit hos mam o pap...nu slappar vi i soffan framför körslaget...tyvärr är team Picasso bäst hittills...jag som inte gillar Picasso...men...jag faller för faktum...håller i hemlighet på Moreus...är jag månne patriot tro?!

Imorgon bitti drar jag ut på första riktiga långpasset för i år...har som längst sprungit 17km...nu blir det 21km...07.30 drar jag...sen fräscha upp lite kunskaper inför kursen jag skall hålla i Härnösand. Tåget går 16:40...om det går...det är ju SJ...och det har snöat...
Men...man hoppas!
Ska bli kul att kursa lite igen.

Dagens bild...från i går kväll...jag tar ett kort med mobilkameran på Tina...men blir fotad själv, av Magnus...jag har alltså INTE somnat på bordet...


Kommentarer
Postat av: tina

Tack själv för i fredags. Min trötthet gjorde mig inte piggare utan tillbringade dagen i soffan, mestadels sovande. Kul att ni gillade maten =)



Kram kram

2010-03-28 @ 08:43:29
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0