Idag GÅR det inte att gilla snö...

Frångår min livsfilosofi, att försöka ha ett positivt förhållningssätt till det som händer omkring en...
Jäkla snöväder...oväder...skitväder faktiskt! Sol och rekordvärme i Avesta igår (ja, men visst vann vi värmetävlingen i landet igår...Avesta var bäst på 12,1 plusgrader...jihaaa, för alla dessa tävlingar i vardagen!) men vad hände idag?
Okej...nu repar jag mig...det ÄR lite bra med ovädret. Jag har fått en hel del gjort...INNE. Och har inte känt av stressen som alltid infinner sig, när det är sol ute...och jag väljer att vara inne. Nä, nu har jag fått jobbgrejjer gjorda, städat köket grundligt och snart tar jag i alla fall en springtur...ute.

Måste bara del med mig av en sak som jag tror många missat med mig. Jag sjunger som Freddie Mercury. Och faktiskt lite likt Chrissie Hyndes också. Och banne mig lät jag inte läskigt lik han som sjunger i Nickelback, alldeles nyss?!
Problemet är bara att tillfällena när detta händer, är begränsade till bilen. Och då bara när jag är ensam. Orättvist? Ja, oerhört. Eftersom det hade varit hemskt kul att vara hyllad sångerska i Pretenders.
Hm...kanske spänner mig när det är in public...eller nåt.
Sambo åkte iväg för ett tag sen. Skulle handla och gå m hunden. Då hände det igen. I want to break free me Queen på radion, och oj vad jag sjöng.
Skitsamma...nöjd med att vara rektor...och sjunga i smyg.

Noli turbare circulos meos, "Rubba inte mina cirklar!" Lär Arkimedes ha sagt.
Han var inte bara klok den gubben. Lite trångsynt. Bra med folk som rubbar ens cirklar. Som får en att tvingas tänka efter. Att skippa "gammal vana". Ut och rubba andras cirklar!

Jag skall börja med att rubba snön från bilen. Och snön från trappen. Sen ska jag fundera lite kring mina rubbade cirklar, det gör man bäst när man springar. Om man heter Erica...och sjunger som Freddie Mercury!

Inga bilder...fick ju tre igår...nån måtta...

Jo okej då, en från London nu i februari, från Covent Garden, en tjej som pluggade opera...hon sjöng fantastiskt. Min favorit Mama Morta, klämde hon till med också...stod där länge och njöt.


Kommentarer
Postat av: tina

Jag har hört dig sjunga... Rosegarden.. vi tar lite Freddie i veckan =) Kraaammm

2010-03-21 @ 21:26:27
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag med har hört dig sjunga. Funderar på att anlita dig som sångerska på 30-års festen nästa år. :-)

2010-03-22 @ 13:43:55
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0