Långt och utdraget gnällande...låt gärna bli att läsa!

Jä-vla skitdag. Ja, faktiskt!
Helt tömd på energi. Hur kan det skilja så från dag till dag?
Det har gått i ett och ingen tid för eftertanke eller ens en kopp kaffe...brukar inte bry mig i det...men idag...för dagen började åt skogen.
Ringde veterinären, eftersom storpudeln inte blir bra i sin tass någongång utan haltar fortfarande...han ser verkligen ut att ha ont. Tänkte i mitt stilla sinne, att lite värktabletter blir bra. Han kan väl få starka sådana och äta det de sista åren han har kvar...men nej. Han måste troligen opereras om, och det redan imorgon. Måste ta bort hela tån. FÖr det har blivit ärrvävnad som blivit en tumör. Troligen.
Neeeej. Jag vill verkligen inte det.
Jag vill inte lämna honom ensam i en bur för att sen sövas.
Jag vill inte att han skall ha så ont som han hade veckorna efter operationen.
Jag vill inte att han så snart inpå skall äta en ny penicillinkur på 30 dagar...som sabbar magen på honom...
Jag skall till Härnösand två dagar och hålla kurs nästa vecka, sen till Oslo i fem dagar, sen till Stockholm två dagar...är ju knappt hemma...kan inte ha en nyopererad hund då ju.
F-n.

Ja och med den början så gick dagen som den gick.

Iofs bra möte på soc om två elever. Iofs bra möte med rektor Eva, som gillade alla idéer och hade kloka kommentarer. Sen...
Elever som inte beter sig...så de måste upp till rektor och prata...
Lärare som inte beter sig...så de måste upp till rektor och prata...


Nåväl...skönt att magkatarren är tillbaka...för det problemet är lättlöst. Köper någon förpackning PepsiDuo bara. Skönt med lättlösta problem.
Jag byter gärna några av ovanstående problem mot:
Huvudvärk
Liktornar
Eksem i hårbotten
och varför inte lite mer förkylning...
Allt är lättlösta problem.

Men man fick inte byta.

Bara klaga lite. På bloggen. Min egen klagomur.

Såja. Christer Björkman, den gamle härken, sjöng: I morgon är en annan dag...

Han har rätt.

Packar ihop för idag, lagar nåt riktigt äckligt (så att maten går i stil med känslan av dagen...) och sen tar jag någon skittråkig bok, eller ser nåt värdelöst program på tv..
Eller tar på springskorna på fel fot och springer en vända.

Gahhhhhhhhhh

Kommentarer
Postat av: Anna

Ajajajaj! Usch nu lider jag med dig. Finns inget bra att säga/skriva som tröstar men jag tänker på dig...ofta..och nu ännu mer.

Kram!

2010-03-23 @ 21:09:04
URL: http://igelstrom.blogg.se/
Postat av: tina

Nu tycker jag du är negativ.... Allt ordnar sig tillslut =)

Storpudeln ska vara glad för att han har en matte som du, den bästa....

Kram

2010-03-23 @ 21:09:36
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: blombella

När det är värdelöst då skall man skriva om det, sedan skriva tre saker som ändå varit ganska positiva under dgen. Dem hittar du bland risbuskarna som skymmer. Du stöttar alltid mig, jag vill gengälda. Tänker på jerrys smärta, det löser sig.

2010-03-24 @ 19:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0