Näääeeej, jag kommer inte i klänningen...eller...jooo?!

God morgon. Kör ett nytt grepp och morgonbloggar lite. Ska till Sälen snart och pausar bara lite i packningen...med en tallrik keso och mjölk samt en stor mugg kaffe.
Tina och Magnus bröllop närmar sig med stormsteg. Provade klänningen igår!!! Liiite sent ute. Den har fått hänga i garderoben sen i somras...oprovad...ha liksom skjutit på eländet...ja, det elände som skulle komma om jag inte kunde ha den.
Jag kom inte i den!
Det är sant!
Jag fick den inte över axlarna.
Jag hann förbanna all träning som gjort att jag nästan aldrig kan ha en blus, en skjorta eller en klänning i sätt storlek. Det som passar i midjan och neråt passar aldrig över rygg och axlar.
Men tillbaks till klänningseländet...

Då!...då såg jag den...DRAGKEDJAN! Man skulle inte alls dra den över huvudet. Man skulle öppna dragkedjan och kliva i klänningen och JAAAAAAA! Nu gick den på. Nu satt den till och med bra. Jag menar, det är överskattat att andas...och om jag inte äter något innan lördag så blir det utmärkt.
Nej då. Det kommer att gå bra även med andning och mat. Klänningen är jättefin. Mamma hade den på sjuttiotalet, en lång svart historia med mönster i en färg som jag har sjal i samma till. Jag lägger in kort sen.

Vad annars åker med...ja, jag tvekar på slalomkläder...känns som om jag hellre löptränar och åker längd...trodde aldrig någonsin jag skulle välja längd före slalom...men men. När träningsjävulen slagit klorna i en...så slår längdskidor slalom med hästlängder. Så får det bli nu. Jag packar träningskläder helt enkelt.

Nu packar jag vidare...och tränar lite på det jag skall göra på bröllopet! :)

Adieu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0