Nu är det brölloP

Fackeltåg med 50st bröllopsgäster igårkväll. Maffigt! Vi traskade en dryg km i efter väg och skoterled, till kåtan där vi intog renskav med potatisstomp och rårörda lingon. En mysig kväll där vi fick chans att lära känna några av bröllopsgästerna lite mer...under lek och tävling förstås.
Det blev rätt sent i säng...ändå hade jag svårt att somna...sambo somnade innan huvudet landade på kudden...lugna djupa andetag...lät som om han hamnat i vinterkoma...jag låg och vred och vände mig...irriterade mig på att sambo somnat men inte jag...stressade över att jag inte fick sova och att jag säkert skulle bli aptrött hela dagen idag...och somna under middagen...mitt under all stress och irritation...så läcktes även mitt system ned och jag vaknade utvila och på gott humör imorse.

Nu har vi avverkat 6km i gassande sol, idag åkte vi spåren vid högfjälsshotellet. Bättre spår men mer backar. Backar som svängde. En backe svängde mycket mer än jag...vilket fick till följd att jag fick backa tillbaka ur djupsnön och tillbaka till spåret.

Nu skall vi förbereda oss, middagen och annat som skall hända idag...och så hinner vi kanske sitta lite i solen också.

En spännande dag...ser fram emot allt som skall hända. Tina och Magnus skall gifta sig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0