Retorikföreläsning och miljömöte...bra dag!

Men hur påfylld kan man bli? Utan att det rinner över? Och hur märker man att man är "överfylld"? Går man i spinn och blir olidlig för sin omgivning...kanske.
Var på en föreläsning i Borlänge. En retorikkonsulent, Eileen Bergkvist, föreläste om sju härskartekniker och kommunikation man gör utan att prata...d.v.s kroppsspråk och mimik...intressant och roligt...
Var sjukt trött på eftermiddagen...möte på möte...vikarierade i Ma i en sjua, hade matte i min nia...försökte hinna med att få ner mina tankar från mötet med mr Härdevik igår, på papper...innan vardagen slitit tankarna i stycken och fragmenten blir omöjliga att få ihop...att efter en sådan dag, glatt sätta sig i bilen och dra iväg till Borlänge för en kvällsföreläsning...kändes givet att misslyckas med.
Stannade vid Statoil och köpte en sugarfree RedBull, halstabletter och en korv med bröd...nu skulle jag väl i alla fall klara mig...och det gjorde jag!
Kul tjej och skicklig...hon retorikern!
Härskartekniker kan vara bra att känna till av flera skäl, dels att veta hur man skall bemöta om man utsätts...men också hur man kan använda dem tilla tt få som man vill :)

Nu sitter jag och svara på mail, lyssnar på gammal musik...Sweet, Sparks, Dio och faktiskt lite Willie Nelson...sistnämnda känns lite pappa på nåt vis...han lyssnade på country när jag var liten...
Mam och pap lyssnade ihop på Manhattan Transfer, Kenny Rogers, Kris Kristoffersson och Dolly Parton...det dansades alltid på deras fester...det gör det aldrig på våra...vi tävlar vi! I allehanda grenar...allt från kortspel, vanliga spel, musik, idrott men också i vem som kan överrösta andra mest...i diskussioner...om t ex det är vettigt att ta skattepengar och subventionera städning...

Orkar itne ta den debatten igen här på bloggen...men...okej...jo...klart vi skall subventionera även kvinnodominerade yrken, om vi nu tycker det är okej att subventionera tjänster överhuvudtaget!

Såja...och nåja...
Nu är det dags att sova!


Bild: Sambo och världens bästa Birk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0