Så här skall man ha det, när man har det som sämst ;)

Halloj! Precis avverka 10,2km runt västra kalven (berget som inhyser tandådalen, för er som är obekanta med Sälen). Kall snö gjorde att det inte var bästa glidet, men det var bästa vädret...strålande sol och vindstilla nere i dalgången. Hur fint som helst för att inte säga vackert...sagolandskap med granar som dignade under all snö. Riktigt härligt.
Nu är jag nyduschad och har fått lite röd sportdryck (gjord på cabernet sauvignon...) av sambo. På med vinterkläder och strax tar vi en promenad till Högfjälsshotellet. Ska kolla om de har någon vinterjacka till mig, i sportbutiken. Ni minns att min jacka är spoilerad...dragkedjan gick ju sönder...gummijackan är en dålig ersättare som jag vill byta ut eller helst kasta. Nåväl, sen tänker vi oss sitta på högis veranda som vetter ut mot solen och backen...där tar vi nästa sportdryck. Gjord på malt.

Vi bor fantastiskt här på Gammelgården. Tina och Magnus tar verkligen hand om sina toastmasters och vi har fått minisviten bredvid deras rum. Jättemysigt. Njuter i fulla drag.

Ser fram emot kvällen då det blir fackelpromenad till en kåta, där vi skall umgås, äta renskav och verkligen känna på fjällluften! Och imorgon smäller det...då blir det vigsel och bröllop. VI har redan provat kyrkan. VI körde ett litet rollspel igår när vi kom.
Tina var brud, Magnus var brudgum...så långt enligt verkligheten...Sambo blev präst och jag var bestman...sen var jag också kantor och spelade de två psalmer jag kan...den blomstertid nu kommer och tryggare kan ingen vara...ingen av dessa skall vara med på vigseln...men, vad gör man inte för lite kyrklig stämning.
Hoppas vigseln går lika bra som igår, när vi övade. T o m Linda som är tärna, hittade rätt i den enorma kyrkgången. Gick inte fel en endaste gång. Utmärkt.

Ja, men nu ska dagen levas vidare och det sker inte framför datorn. jag tar adjö och hälsar er välkomna till morgndagens blogginlägg!
KRam på er alla!

Bild från i julas, då Birk, jag och sambo var hos sambos syster och barnen Kerstin och Elsa. Mysig dag med korvgrillning och pulkaåkning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0