Sol är mys!

Soool hela dagen. Och en massa plusgrader. I alla fall fem. Dagen fick börja med hundpromenad. Kom på mig själv med att gå och smånynna 07.00 och bara njuta av alla dofter, som i och för sig inte luktar så gott, men som påminner om att våren är i antågande.

Efter frukost med sambo framför Tv4-morgon var det dags att trotsa förkylningen. Fotbollstjejerna hade önskat mer kondition på fyspassen efter vinterns fokus på styrka. Sagt och gjort...löpning ute i solen. Tusen gånger roligare än all träning inomhus. Det blev totalt 5km i sträcka, men tog 45min eftersom vi stannade och sprang i trappor, vi körde intervaller i backe och lite magövningar. Ett tufft pass för tuffa tjejer. Njutning för själen efter en förkyld vecka utan träning. Jo, ja...det VAR tufft för mig också...kände att förkylningen kanske inte helt gett sig.

Hoppas väder-Per hade fel när han sa att det skulle snöa imorgon...1dm...vad är det för tok?? Våren är ju här. Vårdagjämning idag och allting.
Nä, då blir jag verkligen besviken, väder-Per! Ta inte ut dina frustrationer på oss andra!

En och en halv timme på verandan i solstolen, med en ny bok...det blev eftermiddagen det!

Elton John "Shine on through" på Spotify just nu...jäkla fin låt...nyss "Telephone line" med ELO också bra...

Nä, detta duger inte...lite jobb så Luther får sitt!

cha cha
(som jag förstått inte bara är en dans, utan de små livens sätt att snacka på nätet...typ Rahlenfeldt...istället för att skriva tja tja...som vi övre tonåren gör...)

bilder från förra helgens mys i solen:







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0