Törnrosa...den lyllosen!

Törnrosa visste vad hon gjorde...jo jo...sova i hundra år. Det hade vart nåt det. Känns som om jag skulle behöva det. Nu fick det räcka med att sova till repris av "På spåret" och "Fuskbyggarna"...och ett litet avbrott för borsta tänderna och byta till nattsärken...sen på´t igen...

Dagen har varit fylld av diverse uppgifter. Så är det att vara rektor...man kan lika gärna kalla det för Diversearbetare...och det är kul. Med diverse uppgifter. Olika uppgifter. Blir inte långrandigt direkt. Det svåraste de här tre dagarna är nog att få tag på folk i telefon. Jag har lärt mig en svarskod. 5399 står det i lilla fönstret på telefonen. Och så tanten som säger med lite ryckig stämma "Anknytning__ xxxx är på__sammanträde och återkommer__kl 13__00"
Nåväl, ett lite problem i sammanhanget.
Bra möte med elev och förälder idag. Bra för att vi har bra personal. Som bryr sig och vill väl. En var sjukskriven (hade feber och var riktigt förkyld) kom in bara för mötet, en hade slutat för dagen och är inte direkt osysselsatt på sin fritid (då han bl a tränar ungdomar ideellt), en hade slutat för dagen efter en tjänsteresa och två stycken från vår skolgrupp som genast ändrade tid för att föäldrarna inte kunde utsatt tid. Flexibla, välvilliga och proffessionella. Hoppas nu att vi tillsammans kan göra det bra så att det kommer att fungera för denna elev.

Till sist...blandat från huvudet och från nyheterna som jag just nu sitter och lyssnar till:
Skönt
att jag han springa 11km på lunchen i solen. Nödvändigt för mitt humör.
Synd att vissa fotbollsfans har lite otur när dom tänker...och stormar ett allsvenskt lags träning...för att göra upp med en spelare.
Trist att föräldrar och politiker inte ha tillit nog, till förvaltning och skolpersonal när de föreslår en bra och nödvändig förändring för att få högre kvalitet och måluppfyllelse.
Speciellt att vi, två dagar efter kvinnodagen får höra om Jihad-Jane...ljushårig-blåögd kvinna, kan hon verkligen vara terrorist??!!...vem ska man tro på tro på tro på när...ja, det var sannerligen ett steg mot jämlikhet det...
Upprörande, att man inte har någon skam alls i kroppen...och stjäl från gamla människor...
Mysigt att få avsluta dagen i vårt fina badhus, ihop med syster och Birk...avkopplande och roligt.

Imorgon väntar möten...volleyboll...och film + restaurangbesök med syrran!

Nu blir det sömn igen...godnatt!

Avslutar med en bild på en av våra SO-lärare som kom upp till mig, klädd i Niqab. Hon frågade "vad skulle du säga om någon kom och sökte tjänst på våra skola, klädd så här?"...vad jag svarade...en cliffhanger till imorgon, kära läsare! :)


Kommentarer
Postat av: Anna Månspers

Du är BÄST !! :-) Hälsa Pernilla o Birken!

2010-03-11 @ 15:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0