Bra dag!

Yes, vilken skön dag! Vaknade tidigt...låg och tänkte på en massa skolgrejer. Hade svårt att avgöra om jag var helt vaken eller drömde...löste sålunda ingenting men fick väl ventilera lite idéer med mig själv. De stora visionära tankarna, som jag tänkte mig tänka om dagarna...som rektor...hinns inte riktigt med. Vardagen tar över. Så då får man fånga tillfällena till att tänka sådana tankar...som på natten. Fast helst morgon eller helg...så man kan vara vaken och komma ihåg dem.

Nåväl...jag gick upp och tog en promenad i solen, men hunden. God frulle och sen bar det av med syster och Birk till Romme. Där hyrdes det skidor, köptes liftkort och sen var det full fart i backen. Birk som bara är 3,5år är som en humla. Humlor vet inte om att de inte borde kunna flyga...och eftersom dom inte vet det...så flyger de på, glatt ovetandes...Birk vet inte att han inte borde kunna åka stor lift själv, åka stor backe, åka störtlopp för att sen kunna bromsa...alltså göra han allt det...och det fungerar. En riktigt liten kämpe...och fartdåre...hm...helt olik alla i vår familj..är han en bortbyting, tro?! :)
Jag har tagit en massa fina kort idag och från Åsbo, där vi åkte pulka hela dagen igår...lite film också. Men jag orkar inte fixa med korten ikväll...de kommer...så småningom.

Väl hemma, vid 16-tiden slängdes slalomkläderna av, och löpkläderna åkte på. Helt oinspirerad förvisso...hade inte alls lust att springa...men hade lovat...så åkte jag hem till gasell-annica och vi drog iväg på långpass. Det blev 15km i lugna 5.25-tempo. KÄndes lätt och trivsamt. Skönt att formen är påväg! Det var prattempo och blev en mycket trivsam tur. I solen.

Nu väntar vi på att pap skall komma hit och kolla på formel 1 som vi spelat in. Har lyckats undvika att höra resultatet och är mycket spänd på hur Alonso skall lyckas i formel1-stallet i år. Kul att Lotus är tillbaka...coola bilar i brittisk racing-green-färg...

Oj nu kom han, då ska vi börja titta!

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0