Väderkvarnar it is!

Hövva...vilken dag...bra...men intensiv. Jobbet har tagit all tid...så jag har inte hunnit det jobb jag föresatt mig att göra. Alltså har jag gett mig själv lite kvällstjänstgöring. Så får man göra som rektor. Beordra kvällsjobb. Helst skall man vara ute fjorton dagar i förväg, om man skall ändra i arbetstidsschemat...det var lite kort varsel för det idag...men jag är resonabel och opponerade mig inte. Jag köpte löftet om att det jämnar ut sig en annan gång.
Studiedag imorgon...en halv sådan. Eleverna slutar till lunch. LÄrarna ångar på.
Kvalitetsredovisning står på agendan och det måste förberedas. Det har jag pysslat med nu, sen jag kom hem.
Tror nog det blir bra.

Annars har dagen bestått av ett rehabmöte, diverse småjobb, en matematiklektion med 7C, ett samtal med en elev som kastat en stol i väggen så att stolen gick sönder...han var inte sugen på att betala vad en ny stol kostar...fick välja på det och på att jobba av summan...han skall även få chansen att laga den stol han hade sönder...sen avslutades dagen med ett möte ihop med soc, BRÅ, andra skolor och några föreningar...om hur vi skall ordna drogfria arrangemang till Valborg, festivalen och skolavslutningen. Känns bra med samarbete kring sådana frågor. Ett bra möte.

Och sambo har defintivt tackat jag till nya jobbet. Skrivit på papper. Nu börjar en ny epok både för vår skola och för honom. "I förändringens vindar bygger en del vindskydd, andra bygger väderkvarnar"...

Imorgon börjar vi med väderkvarnarna, vi som är kvar på Domarhagsskolan!

Yes!

Kommentarer
Postat av: tina

Vill bara säga att du gör ett bra jobb =) Kram

2010-03-15 @ 21:32:37
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0