En bloggskolkares bekännelser!

Oroliga läsare har hört av sig och undrat om jag är sjuk eller om datorn är trasig. Svaret är: -Ingetdera! Frisk och kry och datorn mår bra. Jag har bara inte orkat. När kvällen kommit och jag har tid för lite privatsurf...har tröttheten satt in och jag har nöjt mig med att glida runt på facebook.
Nu sitter jag i soffan och tittar ut på ett härligt springväder! Klockan är 07.30 och jag väntar på orienteringsgasellen Lisa som skall med ut på ett 12km distanspass. Ser fram emot det även om vaden och baksidan gör sig påminda efter fredagen Karnevalslopp. Jag fegade ur och sprang inte 8km som tänkt. Jag vet hur det blir...jag är inte lika snabb som förra året och skulle bli störtsur och uppgiven för en dålig tid...en tid sämre än förra året. Så då valde jag att springa 5km med Kajan. Hon ville peppas att springa fortare än sin trivselfart. Det gjorde vi. Hon drog iväg som tusan men kroknade vid 2,5km. Jag sprang vidare och kom ikapp en elev som sprang på bra. Jag lade mig i rygg och täntke att jag tar honom på upploppet. Jo...men verkligen...det var ju en bra tanke...upploppet kom och han drog iväg...jag hade inte en chans...sparng för allt vad tygen höll...men till ingen nytta.

Nåväl, Karnevalsloppet är en lyckad tillställning och alla våra elever och många lärare är med. Blir "vi"-kävlsa av sådant. Glädjer att se glada elever göra roliga saker ihop.

Igår nattvandrade jag och Kajan. Eller vi vandrade inte så mycket. Vi satt mest still i "blåsa-grönt"-tältet. Det blev kallt på slutet men är också en lyckad tillställning. Många elever väljer att vara nyktra och här får de lite mer cred för det! Bra att lyfta fram det positiva.

Nu ska jag iväg och springa...återkommer senare, när jag varit i Bolanche och shoppat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0