En riktigt superduperdag!

Idag skulle jag ha telefon möte med Esbjörn från Uppsala universitet. Han ville egentligen ha ett möte med mig imorgon, men det fick jag lov att senarelägga eftersom jag skall med storpudeln till Falun då...insåg att ett möte ca 16.30 en fredag inte var bästa idén så vi bestämde telefonmöte idag på förmiddagen...som sagt...
vid tio ringde det...ett uppsalanummer...-Nu får ni gå, för jag skall prata med Esbjörn, sa jag till två i personalen som satt inne på mitt kontor och småpratade lite...
Det var inte Esbjörn...det var en viktig person från förr, en vän från Uppsalatiden som tänkt överraska mig på födelsedagen...med att practikal joke:a mig att ha ett möte med Esbjörn...om vår estetiska profil på skolan...ha ha. Jag gick verkligen på den.
Så himla kul med viktiga personer som inte försvinner ur ens liv bara för att man inte ses på flera år! Vi skall nu istället ses nästa helg!

Plötsligt händer det! Ja...inte att man vinner på triss då...det lär ju inte hända...men...plötsligt händer det att allt bara blir hur bra som helst.
Som idag.
ROligt att Pernilla ringde. Fantastiskt skönt med det snabba löppasset på 7km på lunchen. Kul med volleybollen på eftermiddag, med lärarna. Och kul att Frippes varit här och lagt in stenarna framför öppna spisen.

Men mest roligt av allt - är ändå att hunden mår bättre. Ögat ser fint ut och hans vanliga humör är tillbaka.

Nu trivs vi med livet igen!

Imorgon fyller jag år...inte jämnt...ruskigt ojämnt faktiskt...41...det är inte jämt delbart med två - alltså fyller jag udda! Jag önskar mig bara småsaker...
En gasolgrill från Landmann, stenplattor framför trädäcket, grävning och grus på garageuppfarten, nytt staket, en "roomservice-rustning" av källaren, ett löpband så jag kan träna OCH passa sjuk hund samtidigt...ja, det var väl ungefär så...
Vet att det var lite Anna Anka-varning på ovanstående...
Jag borde säga att jag har allt redan och är mest glad om jag får vara frisk och träffa många snälla människor imorgon...
Så då säger jag väl det då - jag önskar mig hälsa och glada vänner hela helgen! :)

Kram

Kommentarer
Postat av: Krutgumma Thord

Ha, ha, ha, härligt att man fortfarande kan överraska dig! Ses snart:) Längtar!

2010-05-07 @ 08:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0