En salig blandning...

Denna helg har jag mest fyllt år. Trots en sådan obetydlig ålder som 41...har firandet varat i tre dagar. Ingen GI-helg direkt! Tur att jag köpt löpband!...
Här är löpbandet...min nya väg till lycka då väder eller sjuka hundar omöjliggör träning annorstädes...


Mamma uttryckte sin förundran över denna pjäs mitt i vårt vardagsrum :-Ja, det är ju inget prydnadföremål direkt! Och vad rätt hon har. Det ÄR inget prydnadsföremål. Det är ett träningsredskap. Man skall inte titta på det utan springa på det. Om det bara tittas på...så har man köpt fel pryl liksom...och varför just i vardagsrummet?! Jo, för där är TV:n och stereon...nere i källaren är det bara oreda, kallt och fullt med saker som vi inte plckat ordning på än...vi flyttade ju nyss in! (I augusti 09)...

I går var jag på orienteringstävling...jag var inte en av deltagarna utan en av funktionärsstaben...här var min arbetsplats...


Innan tävlingen började passade jag på att njuta lite i solen...eller snarare tina upp...


Jag har turen att få vara i überordentliga-ordningsamma-ha-koll-på-allt-Yvonnes stab. Här lämnas inget åt slumpen! Allt funkade perfekt och det var roligt men kallt. Föreningsliv är gemenskap, att få höra till! Gillar!

Har inte lagt in några bilder från sambos överraskande tilltag att baka tårta och bjuda på kl 05.30 på min födelsedag...här är den...



Nåväl...idag har det gått lite på halvfart. MIddag för vänner igår, Tina, Magnus och Kajsa + Tilde kom över på lite mat. Mycket roligt och trevlig som vanligt med dessa säkra kort i umgängessammanhang...men som sagt...lite långsam är jag allt idag. Måste varit för kortspelet...

Ändock...har dagen inte bjudit på en massa vila...nej nej...här har fixats och donats till eftermiddagens tillställning med sambos familj och min familj...plus sambos syster med man och barn. Mycket onyttigt fika men alltid trevlig att träffas.
Formel1 i Barcelona har det varit också. Alonso överraskande tvåa. För 7år sedan var vi där...på Circuit de Catalunya...och såg Alonso slå igenom...då i en Reanult. Kom tvåa då med. Vi hade bjudit pappa på detta då han fyllde 60! Fantastisk resa.

Sambo har ägnat dagen åt att olja altanen.

Inte så kul.

men nödvändigt.

Nu lite jobb innan jag slöar ihop alldeles i soffhörnet. Nej just ja...löpning på löpbandet först!

Hej och hå!


Kommentarer
Postat av: Magnus

Tusen tack för en trevlig kväll och den fantastiskt goda middagen... att jag sedan vann när vi spelade kort var ett plus i kanten... =)

2010-05-09 @ 21:13:18
URL: http://magnus.edback.se
Postat av: Kjell

Löpbandet i vardagsrummet! Måste nog hålla med om att det är fult ;-) Flytta ner TV.n och stereon i källarn i stället.

Upphovsmannen till bilden på kvinna i sol tror jag mig känna...

2010-05-13 @ 09:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0