Först så går det upp, så går det ner...så går det upp...(livet i Finnskogarna)

Börjar med att säga, TACK för kontraster! Gårdagens mörker gör att dagen idag framstår som ljusare än den gjort om gårdagen också varit ljus...hm...blev det där så bra egentligen?!...Struntsamma. Det är i alla fall bra att det inte är jämnmörkt!
Möten hela dagen och jag gillar möten där det inte är enbart information utan diskussion.

Med det sagt...är det dags att tala om vad jag känner för kungen!
Poolkungen.
Kronan har trillat på sniskan.
Köp inte pool av poolkungen om ni vill ha snabb hjälp när något blir fel. De är ruskigt snabba på att sälja den till er och svarar er alltid snabbt via mail eller telefon då.
Men blir något fel...så...ja, de har väl helt enkelt ingen fungerande organisation för sådant.
-Men ge mig åtminstone ett svar!! Hur lång tid ska vi vänta? Så man vet vad man skall förhålla sig till...inte denna tystnad.

Nåväl...i morgon skall jag förhålla mig till trädgården. Gräva och rensa. Ska bli kul. Hoppas på uppehåll...regn förtar lite av roligheten. Men...tar inte ut några sorger i förväg...glädje brukar jag ta ut lite innan...för då finns chansen att man får den flera gånger. Först när man tar ut den...och sen när det roliga inträffar! Superfiffigt!
Men elände räcker det att uppleva när eländet händer...det ska man inte ta ut innan. Så tänker jag.

Och nu tänker jag laga mat med sambo. Och dricka en av de tolv flaskorna vi köpte idag. Tolv??? Undrar mamma nu, lite oroligt, när hon läser min blogg (hon är är enda i familjen som läser den nämligen...)...ska ungen dricka tolv flaskor...ve och fasa...hur gick den där uppfostran egentligen?!
Lugn mamma. Vi skall lägga elva stycken i vinkällaren och bara nosa lite på en.
Och uppfostran gick utmärkt. Vin på fredagar...var det inte så vi gjorde hemma hos oss? Kram goaste mamma!

Och kram till andra läsare också...om ni tre fortfarande hänger med?! :)


Kommentarer
Postat av: Anna

O ja, klart man hänger med. Så länge du bloggar så är jag en av läsarna. :-)

Kram och trevlig helg!

2010-05-21 @ 21:35:27
URL: http://igelstrom.blogg.se/
Postat av: Pernilja

nog är det fler än tre som följer bloggen...

2010-05-23 @ 00:40:59
Postat av: erica

Härligt att man fortfarande har lite respekt med sig.....krm mam

2010-05-23 @ 18:32:32
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0