Hur resonerar migrationsverket?

Yes, en bra dag att lägga till handlingarna! Tur att arkivskåpet med de bra dagarna är gjort i stretch och kan bli hur stort som helst. Arkivskåpet för de dåliga dagarna är ett dåligt arkivskåp. För det första får det bara plats ett par dåliga dagar åt gången i det, sen förstörs det som lagras i det nästan omedelbart.
Men så skall ett arkivskåp för dåliga dagar vara beskaffat!

Skitprat drabbar det flesta nån gång...och de flesta deltar nån gång i det...men jäklars vad skönt det är när någon klargör en annan ståndpunkt och liksom ställer upp på den det pratar skit om:s sida...det gjorde mamma idag. Way to go mams! En person som dom känner pratade illa om en tredje person som förstås inte var där (därav kallas det skitprat...)...mamma utbrister: -Men det håller inte jag med om. Jag tycker jättemycket om X och har inte alls märkt det du pratar om.
Jag blev glad och stolt att hon är min mamma. Jag vill också vara sådan som gör så!

Mycket att göra på jobbet idag. Gick bra alltihop och duktiga medarbetare är att tacka för det. Trist avslutning på dagen när jag fick reda på att en elev och dennes familj fått utvisningsbeslut. Jag kan knappt tro det?! Vad pysslar man med? En familj som rotat sig, som fått vänner på orten, har ett gediget nätverk, barnen går i skolan och trivs, man har jobb...de skall utvisas? Varför satsar man först pengar på att få dem att trivas, att ge utbildning till barnen, undervisa dem i svenska...om man sen när allt flyter på och fungerar...visar ut dem? Obegripligt.
Hoppas att det på laglig väg går att ordna. Hoppas som alternativ två, ett sämre...men i alla fall...att de gömmer sig...tills migrationsverket fattar ett bättre grundat beslut!
Varför lägger en handläggare ned så mycket tid och kraft på en familj som löst sin tillvaro på ett sådant bra sätt i Sverige. När jag får uppgifter på mitt bord...jobbar jag med dem tills det är löst och fungerar...sen släpper jag de uppgifterna...det borde handläggaren prova. Gör nåt annat nu...den här familjen behöver bara vara ifred från er.

Jag kan inget om politiken bakom...därav reagerar jag med känslor och irritation. Det får man göra. Man får också skriva om det på sin egen blogg. Om man vill.

Nu har jag inget mer att säga...mer än att jag är en lyckligt lottad person...som inte bara bor bra, jobbar på ett bra ställe, har en bra familj och ett stort nätverk med bra människor...-Jag får dessutom bo kvar här! Stanna här.
Det känns tryggt!

Kram

Kommentarer
Postat av: Anna

Usch ja det där förstår man inte. Inte jag iallafall. hoppas som sagt att det löser sig på ett bra sätt. Det är sådana här gånger det lilla som man själv har uppskattas. Verkligen.

2010-05-24 @ 22:04:05
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0