Poolkungen får 24h...sen skall poolmonarkin störtas!

Aj aj aj...det var inte med vare sig ett leende eller ett skutt, som jag tog mig ur sängen imorse. Jäklars vad trasigt det känns där bak...i bakre låmuskler och i gluteus maximus...månne även något muskelfäste i höften har fått nog...och inte har jag hunnit ringa jesus-johan heller. Han som brukar kunna fixa mina småskador med lite handpåläggning...måste ringa honom first time in the morning! Det hade i alla fall inte gått att få massage idag...jag hade sparkat honom...musklerna tål knappt att tas på.
För den lilla backträningen i lördags...och barnvagnslöpningen...kanske även att de 20km till Dammsjön och tillbaka gjorde sitt...

Hektisk dag i skolan. Som ett rejält uppvaknande från min supersköna, roliga, härliga helg. Smash in i vardagen igen bara. Möten och möten...tur att Eva var där idag. Hon är lugn. Vilar i all sin erfarenhet. Tur att skolassistenten finns. Hon är en arbetsmyra som stretar på tills allt är gjort.
Ringde poolkungen idag...och undrade varför han inte svarat på vare sig mitt telefonsamtal eller mitt mail från i onsdags...hm...är han släkt med Telia?...nej, han hade haft fullt upp. Jahaja...tur att han inte hade fullt upp förra sommaren, när han låg på som en iller för att sälja oss en pool med diverse tillbehör...som vita kantstenar från Italien t ex. Som inte alls är prisvärda eftersom de inte passar. Han får ett dygn på sig...innan jag tillåter mig att irriteras...mer än vad jag är nu!

Note to self: Svara alltid på mail fort, samma dag...åtminstone med ett "Jag har läst ditt mail och återkommer"...det är sååå irriterande när man blir negligerad!

Det kan aldrig bli för mycket pudelbilder på min blogg...

 

Idag tackar jag särskilt mina föräldrar som åkte hem tidigare från Vikarbyn för att ta hand om nys nämnda storpudel...och Tina-guldstjärnan för smakprov från hennes bakning igår!

Annars...så tänker jag mest att det vore skönt att få sova lite! Så jag gör det! Goodnight!



Kommentarer
Postat av: tina

Jag kommer med mera smakprov, det lovar jag...

Ring Jesus-johan bums, så du blir kvitt dina krämpor..

Kram

2010-05-17 @ 23:27:32
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0