SJ är ett stort skämt...utan att för den skull vara roliga!

Första dagen på kursen avklarad. Men det höll på att inte bli någon kurs. Man fick nämligen inte komma försent, det var dom tydliga med i informationen inför UGL-kursen. Kl 10 it is or you´re out! Typ så, tolkade jag det i alla fall.
Såå...jag var ute i good tid! Gick upp 03.45 och gjorde mig iordning. Tog tåg i Bergslagens tåg mot Örebor i fem-tiden och var i Örebro på utsatt tid. Så långt allt gott! Sov hela vägen ner dessutom...skönt!
Men...then all hell break loose...SJ:s tåg som skulle ta mig och tusen andra till Skövde (eller om de andra tusen skulle till Gtbg) var sent...tjugo minuter...sen när vi väl kom iväg...så var det rälsreparationer så det fanns bara ett spår. Då kunde man ju gissa att tåget skulle köra superfort för att inte hindra andra tåg så länge...men inte vårt tåg. nej, det körde superlångsamt istället...hade gått fortare att springa bredvid tåget...
Nu började jag känna en viss stress i magtrakten...
Nåväl, sen omsider kom vi fram till Hallsberg...och där blev vi stående...och stående...diverse roliga anledningar gavs via högtalarsystemet...roligast var nog den som var sann..."vi väntar på avlösande lokförare, som inte kommit än"...neheppp, sen till jobbet...och hela satans Gtbg-tåget får vänta..."lokföraren har kört på en älg, med det andra tåget som han kör hit..."...Gud för alla dessa klantar!!

Nu vände dock turen...x2000 från Sthlm gled in på perrongen bredvid...jag springer av mitt tåg och upp på det tåget...och hinner fram i tid!

Tur!
För kursen bjuder på många utmanande tankar, många trevliga människor och god mat...icke att förakta!

Nyss fick jag dessutom sällskap på rummet!
En katt hopapde in genom fönstret...bildbevis kommer!
Så nu blir det godnatt från missan och mig!
Mjau

Kommentarer
Postat av: Anna

Vill minnas att SJ orsakat vissa problem för dig tidigare också.... Skönt att du kom fram i tid iallafall. Hoppas att det är en givande kurs för dig. Kram

2010-06-01 @ 21:00:07
URL: http://igelstrom.blogg.se/
Postat av: Anna M

Kul med bra kurs! Har träffat en gullig mattelärare i veckan och ser fram emot samarbete! :-) Ses i helgen!

2010-06-01 @ 22:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0