The bitch is back

"Vi har inte fått någon information"...Nähej...vad tråkigt...har det gjort det sämre för er, i er vardag?...varför inte ta och söka upp den information som man tycker sig sakna? Vi lever ju i ett INFORMATIONSSAMHÄLLE...
Ofta är det bara några knapptryckningar mellan oss och den information vi behöver, eller varför inte ett mobilsamtal eftersom alla ändå har sin mobiler i fickorna, nära till hands för diverse ändamål...Jag menar...om det blir bättre i ens vardag, så man slipper vara arg över andras missar...så är väl det bra - att det går att fixa enkelt...
När fågelungar gapar och hoppas få mat i munnen, är det för att de inte kan fixa maten själva...så är inte fallet här...även om jag givetvis hade kunnat skicka ut informationen istället för att gömma den på hemsidan...
Idag har varit en dryg dag. Jag har varit en bitch. Jag vet det...och jag vet att några inte vill att jag skriver om skolan...men...jag skriver om min vardag...och den är i skolan...en stor del i alla fall.

Väl hemma gick det inget vidare heller...lade alla stenarna som skall vara runt poolen, på plats...de skall lägga av en riktig plattsättare men vi skulle kolla hur det såg ut...
Det såg ut som f-n!...glipor mellan stenarna och två över...de har skickat med stenar för 9000kr till en pool, större än våran...
Minns med fasa när stenarna skulle bäras av lastbilen...tänker mig att de skall tillbaka på samma sätt...hm...undras vem som bär dem tillbaka till lastbilen...
Inte jag.

Så här blev det...


Nu tänker jag laga lite mat, springa lite på bandet, mysa lite med hunden...och med sambo! Han blir borta hela helgen...men jag får ändå trösta mig på bästa sätt! Esbjörn kommer. Esbjörn från uppsala universitet...nej visst jag...det var ju Pernilla som låtsades vara Esbjörn...ja, men hon kommer i alla fall på torsdag. Kul! Jättekul! Nu blir det minnenas parad...och en mass rödvin! :)

Kommentarer
Postat av: tina

Inte är du en bitch heller.... Vi får vad vi förtjänar när vi inte kan tänka...

Kram

2010-05-11 @ 21:28:44
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0