Yes!! För sol, värme och en ledig lördag! :)

Vem kom på att ha reklam om Lamisil fotsvampsmedel kl 19.45 en lördagkväll?? Det är ju jätteäckligt!! Fötter med svamp...mitt i maten...Fötter är läskiga även utan fotsvamp...och jag blir verkligen lidande av min snabba och uttömmande fantasi...fick genast och ohejdbart huvudet fullt av äckligaste bilderna på fotsvampangripna fötter och tår...jag kommer ALDRIG köpa deras jäkla Lamisil (om jag inte få fotsvamp då, förstås...)

Tur att jag gjort en kanongod måltid åt mig själv, så det gick bra att äta ändå...jag har gjort, kanske nordeuropas godaste hamburgare...hemligheten är: Gör så lite som möjligt! Hamburgare är hackat nötkött...that´s it! Salt och svartpeppar efter behag. Vill man piffa lite kan man knusa en vitlöksklyfta i köttfärsen.
Men skippa ägg, mjölk, ströbröd...ja allt som gör att det inte är hamburgare...om det nu är det man vill göra. Vill man göra pannbiffar är det en annan femma...

Idag har det varit en kanondag! Sovmorgon till 07.30 sen promenad med hunden, långfrukost framför tv4-morgon och sen lite träning i terrängen. Tog med storpudeln som blev trött i värmen. Det blev ett långsamt, långsamt tempo och jag tänkte om...körde backintervaller och hunden fick vänta på toppen...

Det var inte såå kul så han roade sig med att leta pinnar...hittade denna lilla...



Efter terrängpasset blev det sopplunch...kräftsoppan från i torsdags vill aldrig ta slut...och tur det! För den var lika god idag och minde om allt trevligt som var just i torsdags...och sen intogs soppan på ett synnerligen lyckat ställe. -Altanen! I sol och värme!
Ett par timmar i solstolen med bra bok och sen var det dags för träning igen. Barnvagnslöpning med en av gasellerna. Blev bara 7km men hyfsat drygt när man springer med barnvagn. Kul var det i alla fall. Ont i baksida lår efteråt. Hoppas det bara är träningsvärk och är borta imorgon. För då är det ju långpass. 20km grusväg.

Nu lite "Jakt på Julia" sen blir det nog ett bad och min braiga bok!
Himla skön dag! Känner mig glad, harmonisk och lyckligt lottad!

Kram alla


Kommentarer
Postat av: tina

Du är så flitig i din träning att jag får ångest.....

Kram

2010-05-15 @ 23:38:56
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0