Grattis sambo...igen och igen

Inga ursäkter krävs. Jag har varit upptagen! Så det så. Eller faktiskt har jag inte haft något att skriva om. Eller...helt fel, har haft massor att skriva om...men av en eller annan anledning har jag låtit bli.

Men nu kan jag inte vara tyst längre...är ni också i händerna på diksbänkstillverkarna? Dessa bänkskivor som inte går att få rena och blanka? Så snillrikt de är tillverkade...blanka och fina på ytan när man köper dem...men omöjliga att hålla rena utan en flaska fönsterputs och en rulle hushållspapper. Jag ge rmig den på att bänkskivetillverkarna har aktier i hushållspappersbranschen...eller i rengöringsmedelsbranschen...eller i båda!
Har nån något tips...eller är det bara att slänga ut skivorna och byta till trä?

Lite lika känner jag med glaskeramikhällen...

Sambo fyller år i dag. VI har firat honom sen i fredags. Ja, men herrgud, karln blir ju 43...snacka om jämnt! Det måste ju firas! Fest i fredags...dygnslång fest...sista gästerna åkte 14.30 på lördagen...himla kul! Läs mer på tinas blogg.Sen vilade vi på lördagkväll. Söndagen gick i släktens tecken. Kak och tårtbuffé som sambo själv bakade ihop. Gott och nyttigt...eller i alla fall det förstnämnda. Illa nog förlorade vi volleymatchen som gjorde att jag inte kunde baka...
Och så idag då...när sambo verkligen fyller...trerätters meny...en måndag. Så skall man ha det när man har det som sämst. Det blev en kräfttoast med brytbönor, lax med spenatpasta och citronsås och avslutningsvis en tiramisu (efter att ha läst om en f d elev som gjort tiramisu i helgen...blev sugen av att läsa om det på FB)
Uppskattat blev det i alla fall...gott!
Nu kollar vi på de fruktansvärt bortskämda barnen på svt1...irriterande program...kanske lägger mig och läser istället...

/adieu

Kommentarer
Postat av: Kjell

Diskbänk? Av plåt antar jag, inte bänkskivorna alltså. Nåväl, diskbänk skall i varje fall behandlas med Autosol. Fruktansvärt skitigt och luktar ännu värre men vad fint det blir! Hårt jobb bara!

Det var länge sedan du skrev detta men hittade det inte förrän idag.

förresten, har inte sett dig på ett tag. Vart har du tagit vägen?

2010-12-02 @ 16:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0