Hakkapelitta på...men ingen rattmuff!

Hyfsat korkat att sticka huvudet i sanden (snön...) och låtsas som om det aldrig skulle kunna snöa innan februari...särskilt som jag såg på nyheterna både i söndagskväll, igårkväll och imorse...ATT det skulle snöa.
Men byta till vinterdäck...neej, inte jag. Vinterdäck är för fegisar! Eller så är sommardäck på vinterväglag för riktiga korkhuvuden! Som jag!
14.30 var skyddsmötet klart och snötäcket utanför kontorsfönstret ett faktum.
Nu var goda råd dyra. Hade inga pengar så jag rådde mig själv.
Till att sladda hem och byta däck.
Inget formel-1-byte blev det heller...på 3 sek bytte de Alonsos däck i söndags...jag fick inte ens upp garageporten på den tiden.
Än mindre av med fastklistrade sommardäck.
40 min tog det!
Jäklars vilket grepp det blev...att det kan vara sån skillnad...och bra att det kan det...inget sladdande på tillbakavägen. Mina Nokian Hakkapelitta (roligt namn...bättre än Gislaved som låter urtråkigt) visar sig vara perfekta i nysnö!

Så nu kan jag lugnt sitta och jobba ett tag till. Skolan är kanon på morgonen och efter 16. Man får massor gjort!

Har inlett en turné runt i klassrummen. Försöker vara med på ett par lektioner varje dag. Idag blev det hemkunskap. Vi gjorde hamburgerbröd och hamburgare. Inte svårt att fatta varför hemkunskapen är mer poppis än matten. Det måste bli mer hamburgare över matematiken...bildligt talat!
Roligt att se de olika klasserna och lärarna in action. Helt annat än att hålla i lektionerna själv...som också är kul!

Nu blir det till att ta ett sista tag på office, sen taggar jag upp och drar på volleymatch...blir det en förlust till...får jag svårt att hålla humöret. Ine omöjligt - men svårt!

Ett musiktips skall ni i alla fall få innan jag ger upp, en gammal bob dylan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0