Du äger själv dina tankar!

Har tagit tillbaka köket! Igår fick sambo inte en chans...när han åkte till stan i ärenden tog jag köket i besittning!
Konjaksflamberad fläskfilé m råstektpotatis stod på menyn...mest för att öva mig på flamberingen som det var åratal sen jag gjorde...för ikväll kör vi middagen ihop och det blir till förrätt: Whiskyflamberade kräftstjärtar på en ljummen sallad av grön sparris, sockerärtor och romansallad. Efter det blir det kolgrillad oxfilé m vitlöksfrästa örter och potatiskaka...och sen tog fantasin slut och det blir Ben&Jerrys halfbaked till dessert...McMAnis blir drycken...rakt igenom...
Men sådan middag behövs ingen lunch...jo...det blev en capuccino på stan med Bella och barnen...barn och barn...de är 17 och 19 :)

Dagen började utmärkt...formel1-kval på nya banan i Korea blev en spännande tillställning i arla morgonstund...med god frulle till! Mysigt! Sen slötittade vi på tv till...till...jag tror banne mig vi slappade ända till 10...men då blev det fart. Sambo ut i trädgården som skulle krattas och jag krattade (kammade) storpudeln...det tar en timme att komma igenom all päls och är helt nödvändigt om man skall kunna bada honom utan att det blir några tovor...
Körde ett skönt och bra pass löpning efter det...9km över skogen till karlbo och sen asfalt hem. Sol och hög, klar luft gjorde det till en toppenstund.

Nu har vi slöat igen...till en värdelös rulle med Michael Douglas...Solitary man...don´t see it! Lovar att han gjort manuset själv...
Och jag var den som insisterade på att vi skulle se den...för att det var just Michael Douglas...hemligt kär i honom sen "Wall street" och  "Fatal attraction"...tills jag tröttnade och blev hemligt kär i Pierce Brosnan istället...en ungdomskärlek som kom tillbaka...han gjorde ju den fantastiska serien "Remington Steele" som gick på tv när jag var ung...sen glömdes han bort och så kom han tillbaka som Bond! What a comeback! :)
Nu är det andra tider...Mads Michelsen...fritidsresorreklamen...
Nåväl...platoniskt så det räcker...
Och för er som tänker "men har hon inte en sambo...skall hon hålla på att vara hemligt kär"...dra nåt gammalt över er! Hemligt kär är en nätt överdrift för att göra storyn mer läsvärd...
Dessutom är jag inte svartsjuk på Cameron Diaz eller Meg Ryan...
Människor är utrustade med en sinnevärld och en idévärld...i idévärlden har man fritt spelrum! Så det så!



Nu är jag i sinnevärlden och tänker be min kära sambo ta emot en lördagsöl och göra mig sällskap över ett parti N.E...


Kommentarer
Postat av: Anna

Det är bra att vara hemligt kär. Det är jag med. :-)

Låter som du haft en riktigt härlig löptur. Min var inte lika behaglig, besväras av huvudvärk idag. Lindrigare migränattack så jag hoppas att det ger sig. Satsar på en ny löptur imorrn.

2010-10-23 @ 19:05:13
URL: http://igelstrom.blogg.se/
Postat av: Tina

Själv har jag som sagt slavat i byggbranchen, ingen löptur och nu soffhäng....

2010-10-23 @ 19:36:59
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0