Huvudfotsstadiet är lämnat - nu är bålen med!

Idag har det varit stora göra-enkät-dagen. Tre enkäter skulle färdigställas i web-enkät-verktyget. Pyssligt, men roligt. Tog en livlina på eftermiddagen och ringde en vän. Eller vän och vän, det vill hon säkert inte kalla sig...hon är mer en god kontakt och kunnig person på kommunkansliet, informatör och IT-kunnig. Åkte dit och fick mig en omgång...menar genomgång och vips...nu kan jag det. (Vipset tog 1,5h)
Så nu tänker jag ta mig lite kvällsjobb och göra klart det andra, medan jag har kunskapen färsk i sinnet.
SÅ är det med nyvunna kunskaper. De måste praktiseras omedelbart och ganska ofta ibörjan...så att minnesproteinerna blir tillräckligt många och välorganiserade så det blir mer beständig kunskap av det hela...vilket svammel...jag tänker hur som helst jobba med enkäter ikväll.
Sambo har styrelsemöte och sen ska han träna sina baskettjejer så han lär inte märka mitt jobbande...
Storpudeln har ätit och varit ute så han lär inte märka heller...
Men jag kommer att märka imorgon...att jag jobbat ikväll...för det blir mindre stressigt!
Ska vikariera i NO hela förmiddagen. Ska bli kul!

Dagens mest oviktiga reflektion, gjordes på toaletten i skolan...någon på toalettpappersfabriken har kommit på det listiga knepet att göra så det går åt sjukt mycket papper...man limmar ihop nya rullar med kontaktlim...flera lager...så det inte går att "pilla" upp pappers änden utan man måste riva och slita och därmed sabba halva rullen! Så smart! Hoppas han eller hon fick stora inovationspriset på det företaget. Jäkligt irriterande anyway!

Kanske jag skall bjussa på en liten bild på mitt intelligenta, konstnärliga, gulliga, söta, rara, allra bästa
 syskonbarn som sitter i vårt kök och ritar.
 
Birk har övergett huvudfotningarna och inser att en människa också har en kropp!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Härlig bild! Klok pojke det där, han kommer att gå långt i framtiden. :-)

2010-10-22 @ 22:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0