Practical Jokes, när de är som fulast! Tack mamma :)

Note to self: Minns att mammor kan göra practical jokes till sina barn!

Min mamma gjorde ett PJ till mig. Det hela uppdagades igårkväll.
Jag tar det från början...förra helgen fick jag en påse med fryst kött av mor. "Här kan du få att göra en fin middag till dig och Jerker, det är oxfilé."...glad över detta, alde jag den i vår frys och inväntade lämpligt tillfälle. Det kom igår. Tillfället alltså. Jag skrev ju om middagen vi skulle laga, i gårdagens inlägg.
Sagt och gjort. Flamberade kräftstjärtarna blev supergoda...men en liten note to self är på sin plats: Stå inte böjd över pannan och titta ner i den, när du tänder på Whiskyn. Ögonbrynen kan lät blir för korta då...och luggen..
Nåväl...sambo gick ut och tände grillen och jag lade påsen med oxfilén i micron för att tinas. Sedan gjorde jag i ordning marinaden. PLING. Där var köttet tinat och jag tog ut oxfil...va??...vad är detta?...LEVER???????
Den frysta oxfilén hade transformerats till LEVER...
Disappointed!
Grillad lever var ju inte direkt vad vi hade räknat med...
Gahhh...mamma...det VAR jätteroligt...faktiskt...(tur vi inte hade gäster...)...i alla fall så åkte levern in i kylen och jag plockade fram kycklingfiléer ur frysen. Middagen blev god...men någon oxfilé, det var det inte!
Jag skall tänka ut något raffinerat PJ åt mor...

Snudd på full pott på formel1 i morse...Alonso vann och Massa trea...nu leder Alonso VM och det är två race kvar...spännande så det räcker! Formel1-tittandet tog hela förmiddagen så jag blev sen igång med hunden.
Väl igång me badandet, hunden helt full i lödder...så tog varmvattnet slut...jäklars...kanske ett till av mammas PJ´s?...vattnet var hur kallt som helst...värkte i händerna OCH STORPUDELN då...fatta vad kallt...duscha bort allt schampo med 4 gradigt vatten...har ni hört en hund huttra någon gång? Det har jag! Torkade med varma badlakan och svepte in honom i två filtar.
4h senare var han fönad och nyklippt. Vacker! Och två ICA-påsar päls fattigare.
Nu ligger han i fotändan av min säng och sover. Snarkar.

Jag skall också sova. Jobb imorgon...kul!

Kommentarer
Postat av: Stenbole

Levergryta med strimlad lever och lök i en soyasås är en läckerhet.

2010-10-25 @ 14:40:24
Postat av: Anna

Hmmm grillad lever ja. Det har jag inte provat jag heller. Föredrar den helst i biff-form. :-)

2010-10-25 @ 19:16:41
URL: http://igelstrom.blogg.se/
Postat av: Anna M

Hurra för mammor! :-)

2010-10-25 @ 22:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0