Sångerska på låtsas...

Alltså, när jag åker bil händer det något med min röst...den blir tonsäker, lite lagom vibrato, spricker på rätt ställen och passar till nästan vilken låt som helst. Men...bara när jag åker ensam. Trist. För den är verkligen värd att lyssna till...då...där i bilen. Idag lät jag exakt som Melissa Horn. Jo, det är sant. "Var hon vackrare än mej" satt som en smäck...och "Falla fritt" gjorde jag bra nog för Idol...banne mig!
...eller...hm...nej, det är inte så. Men vad roligt det vore. Jag älskar att sjunga och spela. Varför kunde jag inte varit lite bättre på att sjunga då...piano går an att spela...efter noter...utan sångröst...men gitarr...nej...det blir inget kul.
Melissa är kul! Eller i alla fall väldigt bra. ÄLskar hela skivan.

Idag fick Birk 4år en kamera. Sambos gamla. Det brydde sig INTE Birk om...han fick sin första kamera och var överlycklig. 150 bilder på 15 minuter...det blir 10 bilder i minuten...närbilder på hela familjen, på blommor, på möbler, på storpudeln...han är begåvad, min systerson. Ritar bättre än många vuxna och tar bra bilder.
När jag var ung...hade detta varit omöjligt. Detta med att ta 150 bilder på 15 minuter...OCH kunna se dem på en gång! Då kunde man bara ha en filmrulle med 24 eller 36 bilder...sen skulle rullen in på framkallning...tog en vecka...
Det var förr det!
Det är bättre nu!

Bra möte idag avslutades med ett bra samtal. Kul att träffa rektor Eva igen. Hon och hennes man var hemma hos mam o pap. Hon mådde bättre och såg strålande ut.
Ja, på det hela taget har veckan artat sig och blivit en bra vecka även om det verkade tungt ett tag...
Imorgon lördag...sovmorgon till minst 07 sen hundpromenad i skogen. LÄngtar! SKönt att slippa tidig morgon någon dag i veckan och få njuta av en promenad i lugn och ro...
Sen blir det besök på stan m syrran, lek med Birk och långpass på eftermiddagen med gasellen kanske det blir lite partaj hos mam o pap på kvällen.

Nu ett varmt bad, trots sena timmen...men fredagar är mysdagar...då får inte klockan styra!

Kommentarer
Postat av: Tina

vi sjunger ju alltid bra vid jul =)

2010-10-09 @ 22:37:42
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag behöver en sångerska till min 30-års fest i februari. Är du dyr att anlita? :-)

2010-10-14 @ 11:22:25
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0