Stoppa avverkningen av träd!

Booored...uttråkad, på engelska...det händer så mycket om dagarna på skolan, att det omöjligt går att matcha på kvällarna...
Sambo borta på politikermöte...hunden redan promenerad...träningsvärk sen träningen med fotbollstjejerna som startade igår, alltså ingen löpning idag...vad göra för att roa mig?
Läsa?
Nej...då somnar jag...även om boken är bra "Igelkottens elegans"...fin bok...
Springa? (fick jag som tips av idrottslärarTina)...ja, kanske gör det ändå...på löpbandet...för att ha något att göra...kan ju titta på "Äntligen hemma samtidigt"...
Bada?...ja, varför inte...kanske efter löpningen...om jag inte tycker det känns för varmt...risken finns...

Nä, ikväll är jag svårroad känner jag...

Kanske helt enkelt VILL vara uttråkad...så kan det vara ibland...man fastnar i vinkelvolten och tar sig inte ur.

Det har varit långa arbetsdagar och jag kanske är övertrött...men när Birk 4år är övertrött blir han speedad och rastlös...jag är inte speedad...kanske rastlös...men...näej.

Jag bjuder på en skitbra låt så länge...vilken röst...och vilken låt...hon har nu många låtar med på min Spotifylista "Autumn2010"...jag delar den om nån vill...bara hör av er!


Sen vill jag bara uppmana alla att protestera högljutt mot skogsavverkningen...vi måste spara några träd...det börjar bli svåra problem...för en del!


Kommentarer
Postat av: Anna

Tänkvärt om träden verkligen. Vad är storpudelns tankar kring detta?

2010-10-27 @ 20:12:53
URL: http://igelstrom.blogg.se/
Postat av: Senior-Maya

Visst, sluta avverka,men då skulle inte jag(som är skogsägare)ha råd att finansiera den trekammarbrunn(avlopp)som EU+Miljö o.Bygg i Avesta har ålagt mig.En tvåkammarbrunn duger inte längre,utan nu skall det investeras.Alla gamla avloppsbrunnar får nyttjandeförbud vid årsskiftet.Därför inbillar jag mig att avverkningen runt Avesta kan vara ett svar på kravet från EU.(Själv har jag avverkat i Hälsingland,vilket heller inte var så kul)Jättefin ganmmelskog,som jag fick avverka.Så kan man också se det med anledning av alla avverkningar.

Kram från en som aldrig har brutit en enda lem förrän hon bestämde att gå i pension.

2010-10-28 @ 16:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0