Direkt fra Oslo

Dette ær Erica Erixon, før ericasvardag.blogg.se, direkt fra Oslo:
12.15 i fredags satte jag meg i audin før att dra till landet i væster...inte USA...men næra...Norge! Glad i min nybrænda CD med mye ny musikk...44 låtar att sjunge och kos meg med, hele turen væsterut. Men vad tror ni hænder? Før det brukar ju alltid hænda noe...ikke sant? Selvfølgeli æven denne gang...
Min urgamla (fra 2007) stereo i bilen tar ikke MP3-format...
Det var dock ett utroligt litet problem...jag kørde unplugged och SJØNG hele vægen...
Denna gång lyckades jag nog bæst med "In these arms" med Bon Jovi...eller kanske "By my side" m INXS

INXS - By My Side
Uploaded by INXS. - Explore more music videos.
Fredkvællen hade vi mys med god soppa, gott vin och slappa-prat framfør Idol och Skavlan.
Lørdagen var det Hamar-tur på programmet. Nu packade iv ihop oss och for gjennom ett fantastiskt høstlandskap i strålande sol, de 12 milen norut till Hamar. Lizette tog emot oss med laxsuppe och surdegsbrød, sen tog vi en langtur nere vid Mjøsa. Kvællen bjød på fest. Skaldyr, blåskjell, skarpfisk, ostar, snaps, øl...roligt att træffa alla igen och det blev en minnesværd kvæll. Jag står ut med att vara lit trøtt idag...det var det vært.
Nu ær vi tillbake i Oslo. Søster ær på jobb och jag har precis læst "Emilias fyrverkeri" och "Farbrorn får en traktor" och "Anders skall baka"...liker nog den sista boken bæst. Efter det sjøng jag alla barnsånger jag kan...hm...får se nu...kan ju inte så många...det blev
tryggare kan ingen vara (en vers som jag sjøng tre ggr)
vi sætter oss i ringen (...hur kan jag komma ihåg texten till den...inte sjungit sen kyrkans barntimme ju...)
en sliten grimma (supersorglig låt som mamma sjøng før mig nær jag var liten)
trollmor (sjøng jag sju ggr sen hade Birk somnat...av leda kanske...hur kul ÆR den låten egentligen...)
Nu lite blogg, lite kolla mail, lite svara på sms och lite rapport...sen tar jag ett bad och lægger mig. Startar min hemresa vid 09.30 och har møte på skolan 15. Det bør fungera!
Ha de!

Kommentarer
Postat av: Anna M

Naturligtvis menar du "Farbor BERTIL får en traktor?? Den läste jag nonstop för Isak på väg hem från Sundsvall för sisådär 10 år sedan... Hemska lilla bok, jag kan den utantill än idag..! :-/

2010-10-17 @ 21:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0