Välkommen Carina Berg!

Vad har hänt med min sambo? Han tar över köket mer och mer...
Ikväll slog han min räksoppa med en kycklingpasta som inte gick av för hackor...
Jag låtsas tävla och låtsas vara harmsen över alla förluster men njuter i fulla drag över att bli bjuden på gourmetmat om kvällarna. Jag älskar ju att laga mat...men...vardagkvällar har blivit tröttkvällar. Ägnar hellre lite tid åt löpning än att stå i köket...och när nu sambo verkar gilla matlagningen...I like!!

Nåt mer jag gillar är löpningen i mörkret i hög klar höstluft. Ikväll drog jag, Lisa, Lena och Yvonne iväg på en 11km tur runt Högbo. Kallt i början men så himla skönt. Lätt gick det också. Det får bli löpardojorna med till skolan imorgon. En lunchlöpning. Sen är det ju volley på eftermiddagen efter jobb.

Vet ni vad som hände mig idag...på eftermiddagen stövlade en lägereldsdoftande lärare in på mitt kontor...bara för att säga hur glad hon var över alla duktiga elever som skött sig utmärkt hela dagen i det fria!
Men...man blir ju rörd! Roligt och skönt att få höra sådant ibland. Att man gillar sitt jobb. Att man gillar ungarna.

Träffat några tonårstjejer idag...en på ett bestämt möte, tre som jag träffade på i matsalen när de egentligen borde vara på lektion och en som hade haft sin mobil på en lektion och därför fick hämta den hos mig. Gemensamt för dem alla är...att det finns något alldeles oemotståndligt hos tuffa, stöddiga, nonchalanta tonårstjejer...något man bara måste tycka om, fast de gör allt för att man inte ska det...de suckar, höjer ögonbryn, svär och stönar över hur eländigt, mossigt, vedervärdigt gammal och trångsynt man är som inte fattar något...och de har hela sanningen...ha ha, jag gillar det. Jag gillar att lyssna på dem. Och passerar man nålsögat, om man visar sig vara en av de vuxna som står kvar...är de oerhört givande att prata med...
Dit är det ett tag med några av dem...men jag har inte gett upp...än...

Nu kollar jag Bonde söker fru i väntan på Berg flyttar in...har jag sagt att ajg gillar Carina Berg? Hon får gärna flytta in här! :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Min sambo hade fixat det enorma diskberget medan jag var ute i träningspåret. Inte fy skam att mötas av det heller när man kommer hem från sin runda. :-)

2010-10-20 @ 21:29:24
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0