Back in da village!

Stockholm var toppen.
Soligt.
Dyrt.
Men toppen.

Dyrt, för att jag är världens fegaste och inte vågar säga: Oj, ursäkta, jag måste ha läst fel på prislappen. Den där har jag verkligen inte råd med. Och dessutom är den inte värd den där summan pengar. För den summan får man fem matkassar, ett par jogginskor, två brukar proteinpulver och ett myggstift...hemma i Avesta.

Men det sa jag inte.
Istället log jag och försökte se ut som om: sådana blusar köper jag varje dag, och använder som dammtrasor. F-ck.

En vit blus på Gant. Jättesnygg. En till vit kortärmad på samma affär.
Två möjligheter att läsa fel på prislappar. Tog båda möjligheterna och fick hjärnblödning och kikhosta när jag skulle betala.
Slängde upp kortet och kan hälsa välkommen till Lyxfällan nästa vecka.
Vännerna tröstade.
Jag med. Tröstade mig med att köpa lite nya löparkläder på Stadium.
Ska ju ändå springa till hedemora imorgon, till Mc Donalds och dricka en milkshake.
Då ska man vara snygg.

Fattig...
Snygga blusar.
Fattig...
Inget lyckligare.
Jo, lite...
Tack sambo för fin middag när jag kom hem.
Synd att du fick läsa om blusarna så här...
Men dom kostade inte mer än dina fortkörningsböter.
(ps, det argumentet fick jag från maggan)

Kommentarer
Postat av: T

Hahahahahaa!!!

Ja, du verkar ha gjort sthlm både upp och ner!!

Bra jobbat! Underbart.

Sambo kan nog inte annat än att hålla truten. Argumentet var toppen! ;D

2009-04-04 @ 22:08:19
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Katinka

Åhh, äntligen tillbaka! Och visst kan vi ha delad vårdnad haha..

Tänk på stackars mig då. Jag bor mitt i stan omgiven av butiker överallt och kan inte gå utanför dörren innan jag befinner mig i en butik med en blus eller kjol i handen. Det var därför jag skaffade mig en blogg. Som motgift till shoppande. Bättre att uggla framför datorn än ruinera sig jämt och ständigt.

Fint att du unnade dig det där Erica! Det behöver man ibland!

2009-04-04 @ 22:31:15
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0