Bara töntar pratar i mobil när de springer!

springa, springa, springa...mobilen ringer (har den med på långpass ifall man skulle misslyckas mitt ute i skogen, kliva snett eller så)...svarade
Jag: Erica...flås flås
Agneta på skolans expedition: Hej, var är du? Skulle du inte du ha pressträff nu kl 10?
Jag:...flås flås...va? Pressträff...öh..näej, jag har påsklov och befinner mig..flås flås...i Rättvik.
Agneta: ...men vad GÖR du, det låter konstigt...
Jag:...springer i uppförsbacke...flås flås flås
Agneta:...på påsklovet?
Jag:...ja?...
Agneta: Men vad skall jag säga till radion och tidningarna som är här nu och vill intervjua dig om drog- och alkoholenkäten?

Ja, vad skall man säga...misstaget var inte mitt denna gång, skönt nog...så jag sprang glatt vidare så fick kommunens droghandläggare ta tag i problemet...som var hennes...

springa, springa, springa...mobilen ringer IGEN...
Jag: Erica...flås flås
Droghandläggaren: Hej, du...radion och tidningarna är på skolan och väntar på dig...jag glömde säga till att pressmeddelandet skulle ändras...
Jag...flås flås...ja, jag vet...
Droghandläggaren:...men vad GÖR du...du låter så konstigt..
Jag:...springer i nedförsbacke (ja för jag hade hunnit till en sån nu)
Droghandläggaren: Löptränar du på ditt påsklov?...Hur som helst...jag tar hand om det där, men kan du låta dig bli intervjuad av radion via mobil?
Jag....flås flås flås...NEJ!...jag skall springa jättelänge och jättefort, kan inte prata i mobil då...flås flås flås...du får ta det där själv
Droghandläggaren: men du pratar ju nu, med mig..
Jag:...nej, för jag lägger på nu...flås flås...lycka till med pressträffen, ring sen och berätta hur det gick...

Hörde dem på radio nyss, det gick utmärkt...utan mig...och min springtur gick utmärkt...utan intervjuer eller fler mobilsamtal.

Ska nu fortsätta med min rabarberpaj...som blir jättegod...tror jag...oj, nu piper ugnen...

Aloha

Kommentarer
Postat av: Sabina

Haha, vad rolig du är :)

2009-04-14 @ 18:54:20
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Allra käraste kollegan

He he he he....

2009-04-14 @ 19:45:49
Postat av: Katinka

Haha! Att de kunde med att ringa upp dig och fortsätta prata när du var ute och sprang. Tänk om de intervjuat dig flåsande, det hade varit enastående ju.



Och jag tror nog allt att din rabarberpaj är godare än mina pannkakor. Jag är bara lat och orkar inte göra något annat...

2009-04-14 @ 19:58:02
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: T

hahaha! Vilken knasig människa!

jag fattar inte att du är så duktig! Verkligen. Imponerad.

Rabarberpaj lät alldeles supergott.

Det var du värd efter löpträningen.



Kram!

2009-04-14 @ 23:31:10
URL: http://modestymom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0