Broddway här utanför!

05.25 drog han igång. Mannen med sopmaskinen. Hutlöst tidigt för alla som sover i kvarteret. Helt okej för min del som sitter och äter frukost och är glad för det lilla sällskap som går att dra ihop i denna arla timme.
Men så noggrann han är.
Sopar och sopar. Med en maskin som någon döpt till "broddway". Gulligt att komma på att man skall döpa en sopmaskin.
Det ser rätt kul ut. SKulle vilja prova att köra en sån.
Jag gillar arbeten som gör skillnad.
Hans arbete gör det, för det blir jättefint.
Undrar bara över var all sand tar vägen, om den åker in i maskinen, så borde den bli tyngre och tyngre...och till slut inte kunna förflytta sig. Eller pulvriserar maskinen allt grus, så det blir till livsfarligt damm som alla dårar som är vakna vid den här tiden, andas i sig...och dör?
Hugaligen...vilken skräckscenario.
Håller andan.
Men orkar inte det så länge så jag tänker tro att gruset hamnar inuti maskinen och den är jättestark och orkar köra i alla fall.

För minnessvaga läsare kan jag berätta att jag för ett par månader sedan slutade med en så där 10 kosttillskottspiller varje morgon och ersatte med Mivototal flex. En revolution som besparade massa tid...och pengar...och att sambo slapp tycka att jag såga ut som hans gamla mormor som också åt den mängden piller varje morgon.
Nu är det en annan här hemma som äter massor av piller...hunden.
En procedur att trycka ner 5 piller i halsen på honom, ge droppar i ögonen och fiskolja på maten.
Han är tålig. VIftar t o m på svansen åt eländet.
Klok.
Förstår att nu blir det bra.




Kommentarer
Postat av: Katinka

Ja, hundens piller är ju trots allt till godo. Någonstans förstår de nog det hoppas jag.

Mivitotal tar jag också, fast det som heter Plus och det är verkligen jättebra. Fungerar det för dig?

2009-04-29 @ 17:23:11
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Katinka

Men, vad krångligt! Nu går det inte att kommentera här...

Skrev om hundar som förstår att man vill de väl och om Mivitotal som jag också dricker. Fast Plus...



2009-04-29 @ 17:26:46
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Henrik

Hej! tänkte att jag kunde förklara hur den sopmaskinen funkar:) Först så är den inte döpt till Broddway (det är många som tror det) utan det är märket, sen finns det olika modeller, den här heter Viking. Arbetet funkar som så, det sitter två sopborstar fram på den som sopar in allt till mitten. Längst bak sitter en sopvals som slänger upp sanden på ett elevatorbord som för upp sanden i en behållare som sitter längst fram. När den är full ser man att den spiller sanden bakom sig, då åker man bara och tippar ut sanden antingen på backen eller i t ex en container för bostforsling.



Säg till om det är nåt annat du undrar över sandsopning :)



Ha det bra.

2012-02-04 @ 10:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0