Bygga-riva ner-bygga-riva ner...en dag i sandlådan

Vaknade till regn och rusk. Precis som de lovade på tv-vädret. Ingen fara...jag var beredd. Regnkläder till Birk, mig och sambo. Trehjuling ner till Siljan och där har vi grävt i snön, tittat på forsen, grävt i gyttjan och blivit allmänt dyngsura. Sen cyklade vi till lekparken och gungade och byggde hus i sanden. Jag byggde och Birk rev ner. Tror nog att han blir en byggnadsrivare när han blir stor. Eller en gungatestare.
Nu sover han och vi andra får andrum. Vi laddar om till rond två.
Regnet tog dock lusten ur mig vad gäller förestående långtur. Hade tänkt springa förbi Dalhalla, till Östbjörka och ner till RÄttvik och sen hem till Vikarbyn. 31km. Men...i regn...jag hade ju föreställt mig 15 plugrader och sol.
Det blev helt fel och jag tvekar nu om jag skall skjuta upp till imorgon. Ta ett kort backpass bara.
Det blir det nog.

Nu är det dags för lunch och lite mer vila.

Dagens bild är från 1975. Jag och min första ponny cirocco, Nostalgia!


Kommentarer
Postat av: Sabina

Usch, vilket väder! Vi har jättefint här, jag och sambon har precis varit ute på en timmes promenad...

Vilket fint kort på dig och hästen, jättesöta båda två ju :)



Sv: Tack :) Vi ska försöka och vi hoppas på många fler år tillsammans :)

2009-04-13 @ 13:43:47
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Katinka

Åhh, vilken fin ponny! Jag var sktare på en ponny som hette Rasken på Lunds Ridhus när jag var liten och honom glömmer jag aldrig. Första kärleken liksom.

2009-04-13 @ 16:26:47
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Stephanie

Fin blogg

allt bra med dig då?!

2009-04-13 @ 17:27:37
URL: http://steffiis.blogg.se/
Postat av: blombella

2009-04-14 @ 16:51:37
Postat av: blombella

söt bild på dig och cirrocco, fast chambus var väl mer lätthanterlig?

2009-04-14 @ 16:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0