DM i Säter, inte OS...

Timmarna rinner ifrån mig. Istället för, som jag hade planerat, att bli friskare och friskare...så har jag fått feber igen och ont i halsen...jag skiter snart i positivt tänkande och ger helt enkelt upp hoppet om lördagen. Någon påminde mig om att det faktiskt inte är OS (som om jag hade missförstått det och trott att OS gick i Säter i år...och att jag blivit uttagen till svenska landslaget...i en gren som inte ens är OS-distans...halvmaraton)...men jag förstår vad denna "någon" menade...DM kommer igen nästa år, OS vart fjärde...

Under niornas nationella prov i matte idag, stod det klart för mig vad olika vi människor är. Vad olika saker som vi går igång på. Jag går igång på utmaningar och tävling...det syntes tydligt i resultaten vilka elever som taggas av "skarpt läge"...nationellt prov i matte som är vägledande vid betygsättningen...de eleverna presterar bättre än vanligt.
Sen har vi de, som det är viktigt att förstå, trots att de är långt ifrån en själv...de som ogillar utmaningar av denna sort, som inte tycker att det är värt att tävla om allt...som faktiskt får en släng av ångest när det är provsituation...tio ggr värre vid ett nationellt prov...de underpresterar.
Ska fundera lite på hur det går att underlätta för dem till nästa del av provet. Så att det känns lugnare och de vågar prestera.

Men först skall jag försöka bli kvitt frossan genom ett varmt bad.
Gud vare tack för badkar.
Och varmvatten.


Firar badet...eller dövar sorgen över förkylningen...med en bild på min nya bil...en riktig sommarbil...cabriolet...ensitsig. Pudeln i knät.


Kommentarer
Postat av: Stenbole

Imponerande att en tävlingsmänniska som du KAN ta ditt förnuft till fånga och avstå efter en så lång satsning!

2009-04-23 @ 17:12:56
Postat av: blombella

Jag tänker på oss två, du drivs av en instinkt och jag en annan, ändå är vi så lika och har många saker gemensamt. Precis som ungarna. Där jag inte finner värdet - ser du det i det långa loppet. Ungarna de triggas av olika saker, bara de kan innehållet så är resan dit lite krokigare för vissa. Man fascineras. Själv läser jag boken Mr Tourette och jag och känner igen mig i det till vissa delar . Kanhända bara en femma :)

Där åt fiskmåsen upp matteprovet- vilken ironi

Chiao Jag har inte gjort voodo på dig med febern, jag har gett din kropp lite välsignelse, då blir du frisk i morgon kl 16.

2009-04-23 @ 21:32:20
Postat av: Anonym

Jag tänker på oss två, du drivs av en instinkt och jag en annan, ändå är vi så lika och har många saker gemensamt. Precis som ungarna. Där jag inte finner värdet - ser du det i det långa loppet. Ungarna de triggas av olika saker, bara de kan innehållet så är resan dit lite krokigare för vissa. Man fascineras. Själv läser jag boken Mr Tourette och jag och känner igen mig i det till vissa delar . Kanhända bara en femma :)

Där åt fiskmåsen upp matteprovet- vilken ironi

Chiao Jag har inte gjort voodo på dig med febern, jag har gett din kropp lite välsignelse, då blir du frisk i morgon kl 16.

2009-04-23 @ 21:33:12
Postat av: blombella

Jag tänker på oss två, du drivs av en instinkt och jag en annan, ändå är vi så lika och har många saker gemensamt. Precis som ungarna. Där jag inte finner värdet - ser du det i det långa loppet. Ungarna de triggas av olika saker, bara de kan innehållet så är resan dit lite krokigare för vissa. Man fascineras. Själv läser jag boken Mr Tourette och jag och känner igen mig i det till vissa delar . Kanhända bara en femma :)

Där åt fiskmåsen upp matteprovet- vilken ironi

Chiao Jag har inte gjort voodo på dig med febern, jag har gett din kropp lite välsignelse, då blir du frisk i morgon kl 16.

2009-04-23 @ 21:33:42
Postat av: blombella

Jag tänker på oss två, du drivs av en instinkt och jag en annan, ändå är vi så lika och har många saker gemensamt. Precis som ungarna. Där jag inte finner värdet - ser du det i det långa loppet. Ungarna de triggas av olika saker, bara de kan innehållet så är resan dit lite krokigare för vissa. Man fascineras. Själv läser jag boken Mr Tourette och jag och känner igen mig i det till vissa delar . Kanhända bara en femma :)

Där åt fiskmåsen upp matteprovet- vilken ironi

Chiao Jag har inte gjort voodo på dig med febern, jag har gett din kropp lite välsignelse, då blir du frisk i morgon kl 16.

2009-04-23 @ 21:34:23
Postat av: blom

oj ta bort dem... jag har kåda på fingrarna

2009-04-23 @ 21:35:23
Postat av: Katinka

Vad tråkigt med febern och den återkommande frossan. Så typiskt ju. Men du verkar ju hantera det hela ofattbart bra tycker jag. Jag är också en tävlingsmänniska så jag hade gått igång på alla cylindrar i din situation....

2009-04-23 @ 22:59:43
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Allra käraste kollegan

Du blir frisk tills på lördag ska du se. Då ska jag stå och heja på; 'Heja, heja, heja friskt humör.... gooooooooooo eeeeeeeeeeerrrrrrrrriiiiiiiiccccccccccaaaaaaaaaaa......... jobba jobba jobba'

Kram

2009-04-23 @ 23:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0