En ny konstnär är på väg att kläckas!

Påsklov!
Njutning.
Vila.

Har firat med att klippa mig...jag blev skitsnygg...och med att springa backträning...blev ännu snyggare...och lite bättre löpare. Nu sitter jag nyduschad, nysolad och piffad...snygg snygg snygg...och väntar på skjuts till oljemålningsträffen. Äntligen skall jag få utlopp för min kreativitet. Lite vin behöver vi förstås. Alla stora konstnärssjälar var halvalkisar...och jävligt olyckliga...
Hm...blev det där så bra egentligen...
Jag vet inget om gamla konstnärssjälar...men gissar att det är ungefär så dom är...jag får nöja mig med vindrickande jag. Är varken alkis eller olycklig...
Ikväll skall det, hur som helst, firas att påsklovet börjat.
Inte FÖR mycket firande. har intervaller på schemat imorgon bitti. Och klippa pudel. Och handla presenter. och köra till VIkarbyn. Och orka leka med Birk tills han somnar av utmattning.
Så det får blir lugnt med vinet.
Får härja med oljan istället.
Jag är nog en naivist.
Månne en impressionist.

Vi får se.


Kommentarer
Postat av: T

Låter ju hur mysigt som helst. Jag vill också vara med.

Kikar in en snabbis och önskar en glad påsk!



Kram!

2009-04-08 @ 19:10:24
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Du är den moderna versionen av en konstnärssjäl- lycklig och moderat vindrickare:-)

2009-04-08 @ 22:03:17
URL: http://tesstamente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0