En riktig turdag!

EN dag kvar, sen påsklov. Har nog aldrig längtat så till en påskledighet. Känner mig slut och tömd på energi. Jag brukar ha en ganska hög tröskel till ilska och vara tålmodig ihop med elever, men de sista dagarna har det varit kort stubin. Förståelsen för oansvar och slarv blir mindre och kontroverserna fler.
Det tär på arbetsglädjen.
Denna vecka har lyfts upp av min egen klass, en fantastisk nia som jag tyvärr skall släppa till sommaren.
Och alla trevliga kompisar i arbetslaget. Tur att dom finns.
Tur att påsklovet finns.

...kollar lite nyheter samtidigt...
tur att staten skjuter till pengar till kommuner och landsting...
tur att jag inte bor i Italien, där det varit jordbävning...
tur att jag inte heter Wanja Lundby-Wedin...
tur att Obama blev USA:s president...
tur för Annika Östberg, att hon blev frisläppt tillslut...och hade en storpudel som sällskap de sista åren ( det borde alla få ha)
tur att det blir fint väder till påsk...

Turelitur...en bra dag på det hela taget!
:)

Kommentarer
Postat av: Sabina

Sv: Hus är ju inte helt fel, alltid skönt att ha en trädgård man kan gå ut i och slippa ha grannar vägg i vägg :) Fast å andra sidan är det ju en hel del som ska skötas också och det kostar ju lite mer... Jag tror det blir bra hur ni än bestämmer er för att göra!

Ja, ta hand om syskonbarn är ju alltid kul! Barn kan ge en så otroligt mycket :) Mysigt att du ska ha Birk på lovet! Blir det hela lovet då eller? Förstår att du längtar :)

2009-04-07 @ 21:22:59
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Katinka

Åhh Erica, drick lite rödvin för mig också. Jag är så slut så jag orkar knappast ta mig till stegen för att släpa ut den i köket för att få ner en vinflaska. Tyvärr är det så illa! Ha det härligt på din påskledighet!

2009-04-08 @ 17:51:56
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0