Finkultur och njutning

Puh...det är verkligen fullfart detta påsklov. Syster lämnade av Birk här i söndags och jag, mam och sambo tar hand om vilddjuret. Ett synnerligen sött vilddjur. Men vilddjur kan verka hur tama som helst, de kan bete sig som om de är helt domesticerade...och så...plötsligt...är de vilddjur igen. För vilddjur är i själ och hjärta alltid vilddjur...hur tama de än kan verka vara.
Inatt sov jag med vilddjuret. Och igår natt. Eller då sov jag inte. För jag var vaken hela natten eftersom vilddjuret också var det. Han är ett nattdjur.
Inatt vaknade vilddjuret fyra ggr. Han grät och drömde om sin mamma. Rörande. För han var inte så vild då. Ett ledset vilddjur väcker ömhetskänslor hos en. Så vi kramades lite och så berättade jag en saga om mamma, som givetvis slutade med att mamma skulle komma tillbaka och hämta Birk.

Nu har morgonen passerat med en massa intag av finkultur när den är som bäst. Stina Ekblad och Ingmar Bergman släng er väggen. 2h Bolibompa på barnkanalen och "lilla spöket Laban" för 14:e gången på dvd. Där fick själen sitt.

Nu sitter jag och spelar på läppen...

Inväntar att Birk skall sova middag så jag får ta mig ut på dagens backlöpning. Har massagetid idag (den blev flyttad från igår). Toppen.

Men först ska vi till slalombacken och åka bob!

Birk äter skorpa och storpudeln försöker få Birk att dela med sig...brukar funka...


Kommentarer
Postat av: Katinka

Ja, du har fullt upp förstår jag. Det är ju det där med barn som är aningens ansträngande och som gör att jag fortfarande funderar på den där biten. Man blir ju så låst. Fast å andra sidan är de ju ljuvliga!

2009-04-15 @ 09:46:15
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: T

Han är alldeles ljuvlig den lille! Ja, pudeln också. ;D

Låter som du har haft fullt upp. Sover du gott inatt då kan jag tro.



Ha en alldeles underbar kväll!

2009-04-15 @ 21:19:31
URL: http://modestymom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0