Hejda er nu, det räcker!

Nu har dom hittat glasbitar i färdig förpackad köttgryta.
Hurra, ni som hittat på det jättefiffiga sättet att skapa opinion. Det är inte någon försmådd stackars arbetstagare på kronfågel, som hämnas...utan jag tror att det är ett gäng huvudlösa militanta veganer alt djurskyddaktivister som vill att vi skall sluta äta kyckling...och nu kött.
Fy fanken vad provocerande jag tycker detta är. Vi har det så himla bra här i väst, att vi kan ägna tid och energi åt att fundera över hur vi skall få burhöns och slaktdjur att ha det bättre. SÅ långt är jag med på tåget. Men därifrån, till att se till att 1000-tals ton fint kött av kyckling och nöt, kastas...där har man tappat mig för längesedan.

Är man medveten om att majoriteten av världens befolkning skulle ge sin högra hand, för den maten vi slänger?

Det ger INTE goodwill till den fina sak, man tycker sig företräda...att se till att det kommer glas i maten. Opinion är förvisso skapad...men MOT det man vill uppnå...OM det nu är de som jag tror, som gjort detta.

Stackars alla som jobbar på Kronfågel och andra ställen som är drabbade...mitt i krisen behöver vi inte fler kriser så att folk blir av med jobb.

Vi skall ta väl hand om burhöns...vi kan t o m betala lite till för maten, om de får gå fria och ha det bra, den tid de lever. Vi skall ha så "human" slakt som det bara är möjligt. För att vi kan och för att vi är medvetna. Men det skall ske på det sättet som vi styr samhället i övrigt. Genom stiftade lagar och statliga verk, satta att kontrollera.
Inte genom att sabotera.

Hoppas inte dessa nyheter om slängd mat, når Afrikanska kontinenten...eller Asien...eller Sydamerika...vi får skämmas!

Kommentarer
Postat av: Katinka

Erica, det går inte att kommentera ditt inlägg ovan! Vad sker? Min värld håller nu på att rämna. Jag behöver ha fullständig tillgång till din blogg ju...haha...

2009-04-01 @ 22:44:32
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0