Staten räddar sina finanser...med hjälp av mig!

Är det någon mer än jag, som tycker att 2500% ränta är att "ta i" vid en tre dagars sen inbetalning av en räkning?
Särskilt som räkningen var på 20kr!
Nu tror nog många att räkningen var till Hells Angels eller liknande...eftersom denna ockerränta togs ut.
Icke!
Svenska staten!
Jag gjorde misstaget att glömma den pyttelilla räkningen när jag betalade alla andra räkningar. Hittade den när jag städade köket och då gick jag raka vägen till datorn och betalade. 20kr. Tre dagar försent. Men förviss försent, det sticker jag inte under stolen med.
Men hallå staten...finanskris i all ära...hjälppaket till kommunerna...men inte fan är det mina tjugo kr som var sena tre dagar som drog ner Sverige i leran???

Igår fick jag en räkning på 500kr. För att jag var sen tre dagar med trängselavgiften till Sthlm, där vi var en helg i februari. Det var inte ens trängsel då ju!! (fånigt argument jag veeet!)

Nu jäklars skall alla ekobrottslingar klämmas åt. 20kr hit och 20kr dit...det blir lite det på ett år...500kr i straff...det skall nog få henne att fatta...att slarv och lurendrejeri och ruffel och båg, inte lönar sig!

Okej okej...jag SKALL betala...men aldrig, att jag tar bilen in genom era satans tullar igen...jag ställer den precis bredvid, lipar upp i era kameror...och sen SPRINGER jag in i Sthlm...ha!


Tur att man har en klok, grånande, storpudelherre att trösta sig med...nu när sambo har åkt på vinmässa!



Kommentarer
Postat av: Katinka

Helt vansinnigt ju! Tycker du gör rätt i att ställa bilen och springa in till Stockholm i det läget.



Och med en sådan herre vid din sida kan du väl knappast sakna hans husse så väldans mycket?

2009-04-18 @ 22:55:31
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0