Sunday - a day in the sun!

Var på grillkväll hos mam och pap igårkväll. Satt ute. Det satte minsann fart på hostan. Höll på att få upp lungorna. Ringde hem till privatapotekaren Kajan som kikade i sitt medicinskåp. Jag var aldrig orolig. Hon har allt.
Fick ut en flaska Coccilna Etyfin kl 22.30 på kvällen. Det är service det. Så blir det när man privatiserar. Då rår konkurrens och de bästa apotekarna klarar sig. Hennes öppettider, hennes servicekänsla, den trivsamma atmosfär man möts av där och man blir inbjuden en stund...det slår inte många av dagens apotek. Jag är en trogen kund hos henne.

Coccilanaruset bäddade in kropp och medvetande i ett härligt luddiludd-rus där allt kändes skönt och lugnt. Ingen hosta på hela natten. Baksidan av morfinhostmedicin...är att man blir som bakis dagen efter. Vaknade sålunda med en huvudvärk som om jag slukat en rödvinsbox igårkväll. VIlket jag inte hade. Drack vatten faktiskt!
Nåväl, jag hade i alla fall fått sova, så nu putsades fler fönster och damning av lägenheten...sambo fixade golv och tvätt. Fin lägenhet nu!

Sen for vi till mam och pap igen. Eftersom många i Sverige inte fattar HUR spännande och coolt formel1 verkligen är, och därför inte kollat när det sänts på vanliga kanaler...så har inte de vanliga kanalerna råd att sända det nu...så då måste man ha Viasatsport a 100kr/mån...uselt...men i alla fall så var det Formel1 i Bahrain. Button vann igen...Alonso bara 8:a. Men i veckan avgörs om Brawnbilarna skall få ha sina aerodynamiska specialgrejer som övriga team hävdar är fusk. Om fusket går igenom, lär alla team fixa till såna och då...då kommer Alonso att börja vinna igen.

Har också varit i nya huset idag. Mätt och planerat. Jättekul och sambo var ockås entusiastisk. Nu ska här planeras, drömmas och fantiseras...just nu fantiserar jag om det som ses på bilden nedan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0