Med gott humör mot Stockholm

Fredagens löpning gick över förväntan.
Insåg att jag var tvungen att springa lite innan vi åkte, annars skulle mitt sura icke-träna-humör drabba mina vänner. Sprang sålunda 5km på tid och klockade 21.44.
Får duga så här tidigt på säsongen och ensam utan draghjälp. Skall ner på 20.30 men inte före maran. Sen sprang jag och hunden hem. I hans tempo. En tio årig storpudel springer sakta. Och maskar. Låtsas stanna och lukta...men stannar och vilar. Tittar upp, under lugg, och flinar..."gå före du matte, här skall jag stanna och lukta ganska länge..."
Förr älskade han att springa.
Fort och länge.
Nu orkar han inte.
Sorg.
Nåväl, vi tog oss hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0