VPR-möte ikväll

Moussaka på 2kg köttfärs och 6st auberginer...det görs inte i en handvändning det.
För jag har inte så stora stekkärl hemma. S
tekte i vanliga pannan i flera omgångar. Tror det blev bra till slut även om det tog lite tid. Min tur att laga mat till vinringen idag. Oturligt blev den som skulle laga mat ihop med mig tvungen att lämna återbud till denna gång. Andra gången i rad jag blir utan laga-mat-kamrat...här tarvas självransakan.
Hm...slängde jag mat på någon när vi hade matlag sist? Vägrade jag diska? Var jag envis med vad vi skulle laga? Tappade jag saltkaret i maten?
Förmodligen ja, på alla frågorna.
Då får man stå sitt kast.
Nu är maten gjord och kastet är liksom stått.

Men förkylningen hindrar månne mitt eget deltagande...vid VPR-mötet...(vinprovarringen har vinprovning)

Måste måste måste bli frisk till lördag!


Kommentarer
Postat av: Katinka

Ja, du måste verkligen bli frisk till på lördag. Synd att du inte hade någon att laga all den där maten med för det hade kanske hjälpt att få ut förkylningen ur kroppen om du fått kasta lite saltkar omkring dig helt vilt. Vem vet.

2009-04-21 @ 10:47:22
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: erica

Ja, kanske det hade hjälpt...för det hjälpte inte att laga ensam...förkylningen blev bara värre :(

2009-04-21 @ 22:06:04
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0