Censur...många fula ord och mycket ilska, skall ur idag!

Morgonen var katastrof...huvudvärk ända sedan dess. Det adrenalinpåslaget klarar inte något blodkärl i en hjärna!
Allt var bra tills mobillarmet ringde...i displayen stod det "Glöm inte bilen"...
Med det menade jag..."glöm inte lämna in den förbannade bilen, som du köpte dyrt för att en nyare bil inte skulle vålla så mycket problem, på verkstaden för fyrtiofjärde gången denn sommar för ett fel som dom i alla fall inte hittar!"

Det omkullkastade alla mina planer på effektivitet. Ringde papsen, som för en gångs skull hade sovmorgon och inte skulle till jobbet kl 07...men...han gick upp och körde sin 40-åriga dotter till jobbet. (När slutar ett föräldraansvar??...stackars...men snällt!!)
Kunde sålunda inte hämta fotpallen på MIO, som jag lovat. Kunde sålunda inte träna i Bjurfors med Lisa som jag lovat. Kunde ingenting som krävde snabb förflyttning...

Nästa elände...äsch det lämpar sig inte i skrift med har med en kopiator på skolan att göra...
Nästa elände...äsch igen...av samma anledning...men har med tre försvunna bläckpatroner á 790kr/st att göra...tjyvaktiga lärare! Usch och fy för såna!

Men nu...lämpar sig nästa elända för skrift...veterinären har telefontid mellan 08-09...jag ringde oavbrutet mellan 07:58 - 08:25...verkligen oavbrutet...träningsvärk i fingrarna och armen, som utförde det ihärdiga knapprandet på knapparna...
UPPTAGET...UPPTAGET och UPPTAGET...vad är det för fel på en rejäl telefonkö?????

Kul att träffa nya sjuan, kul med besök av gamla elever men där slutar det kuliga...för när jag snällt nog fick skjuts till bilverkstaden av Kajan...så var bilen inte klar. Nej, just det...den var inte klar...och de hade minsann letat och letat...men inte hittat något fel att räta till.

-Men så slå sönder den satans instrumentpanelen då, så lampj-veln slutar att lysa. DÅ är problemet löst...och ge hit bilen så jag får köra ner den i älven och ta försäkringspengarna...
Det sista var ett skämt...jag står inte för det och kommer inte att göra det...så skippa att skicka in detta till nån tidning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0