Filippa och Sylvia...dagens lookalike

Många har hört av sig och klagar på den dåliga uppdateringen. Man vill veta vad jag tycker om bl a oljeutsläppet i Norge, men också få en recension av kvällens allsång på Skansen.
Jag tar mig samman, lånar mammas dator (eftersom vi inte har något Internet än...och bor hos mam och pap), och skriver ihop nåt...får se vart vi hamnar!
Oljan ja...uselt tycker jag om sådant. Med dagens teknik borde inte väder var en faktor som får fartyg att gå under...det är ju inte hemligt direkt, vilket väder det är och skall bli...sök lä och skydd i tid, för tusan...och vad hände med ekolod, radar och allt vad båtteknik heter...nä, bura in eländet till kapten...i samma cell som rederiägarna...eller doppa dem i smörjolja och låt dem rensa stränderna efter sig...
Och så allsången då...
Syliva Wrethammar...en sådan legend...*ler*...40 år som artist...precis som jag!
Var det någon mer som tänkte på att Filippa Reinfeldt när som helst kan klä ut sig till Sylvia Wrethammar?? Sååå lika ju! Lite gäddhäng och mer hull på magen bara...sånt fixar man lätt med den diet jag hållit nu i juli...byggjobbardieten! Toppen för sexpacken...
Björn Skifs...legend nr två...hur kan man inte lära sig sina texter utantill...när det liksom är en superstor del av ens jobb? Är det hans grej? Skitsamma han har en gudabenådad rockröst och är snygg som bara den...så gammal han är!
Sen minns jag inget mer av allsången...eftersom jag sov...
Är hutlöst trött.
Andra dagen på jobbet ju...
Ja, jobbet ja...det nya. Bra än så länge och den nya vikarierande bossen blir nog också bra.

Mindre bra...eller bra i och för sig... beroende på hur man ser det...är att vi lånat upp mer pengar...för husrenoveringen blev dyrare än beräknat. Men...all el behövde bytas och då är det bara att göra det...eller köpa fotogenlampor och generatorer kopplade till motionscyklar...och det är nog inte gratis det heller...i inköp.

Nu svamlar jag bara, hör jag...skyller på tröttheten och går till sängs.
Mañana på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0