Gårdagen var fabulous!

Igår...I had the time of my life...
Började sådär med att vi läst fel på när det hela startade. Trodde 09.00 men det var 08.30...och de hade allihop VÄNTAT PÅ MIG...snällt men pinsamt...
24 killar och 2 tjejer...
Först skulle en presentation ske...alla skulle berätta vilka motorkvalifikationer man hade...
Jag stoltserade med...med...nej, just ja...jag har ju inga motorkvalifiaktioner utöver att jag gillar fart, är intresserad av motorsport och älskar att köra gocart...
Det smällde inte högt i den församlingen.
Killarna jobbade hårt på att knäcka varandra med allt vad de gjort och kunde...

Sen delades vi in i team. Jag kom med två piloter. En cool pilot som kört SAAB SK60 och Viggen...och en fjompig pilot som skröt om allt han ägde och alla tuffa grejer han gjort genom livet...visade sig sen att han hade flygcert, men jobbade inom administration...inte som pilot :)
Nåväl, vi var tre st på en formel reanult (kommer med bilder sen)
¤st heat kördes varav tre st med föråkare som visade bromspunkter och hur kurvor skulle köras för att inte snurra...
De skrämde oss rejält på förmiddagen...det var mycket att tänka på för att inte åka av banan...19000kr i självrisk om man förstörde något...

Men sen...sen fick vi köra...det var lättare än jag trodde. Bilen betedde sig direkt så som man gjorde, direkt styrning med fyrkantig ratt med handtag, osynkad sekventiell växellåda där det gick lättare och lättare att växla ju fortare man åkte...

Känslan kan inte beskrivas...det var det roligaste jag gjort...jag ville bara åka mer. Var lite rädd ibörjan...och faktiskt när det gick med fullt blås över rakan...men då skärper man upp sinnena. Bra att vara lite rädd. Eller ha respekt för farten.

Detta kan varmt rekomenderas och i nästa liv ska jag bli racerförare!

Tre rättersmiddag med gott att dricka till, blev sambos belöning på kvällen! En fin kväll!

Nu gör vi oss iordning för att dra till Gtbg och se Madonna!

Adjö

Kommentarer
Postat av: Katinka

Fart och fläkt i ditt liv verkligen Erica. Hoppas Madonna blir till belåtenhet också. Hörde att det var lite blandade omdömen om gårdagens framträdande....

2009-08-09 @ 19:48:07
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Sabina

Låter riktigt häftigt ju! Ska bli kul att få se lite bilder sen :) Hoppas Madonna var bra igår!

2009-08-10 @ 14:01:55
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0