Gratulera mig till personbästa på 10km!

Tjejmilen avklarad. Och jag gnällde i onödan.
Varför blir jag så gnällig när jag inte tränar? Tjurig, gnällig och allmänt trist.
Vad skulle det göra om jag tränar två ggr en vecka emellanåt? Det gjorde tydligen bara bra för benen i vart fall.

Avslappnad i morse. Inte nervös alls. SKulle ju bara åka ner och se det som ett snabbdistanspass. Inte som en tävling. Fint väder och trevlig stämning. Massor med tjejer omöjliggjorde den uppvärmning jag vill ha, det fanns helt enkelt inte plats. Så jag hoppade lite till S.A.T.S-personalens försök till att värma upp 26000tjejer.
Startskottet gick 12.00 för startgrupp1 och 44.06 minuter senare var jag i mål. Personbästa med 40s. Och inte trött. Jo lite anfådd men jag hade krafter kvar sista km, så den gick på 3.50. Så kul! Nu är jag taggad igen och har genast firat detta med anmäla mig till Hässelbyloppet som är veckan innan SM i marathon. Bra sista snabbdistans innan den tävlingen.

Och vet ni...ikväll skall jag busa till det lite...och ta ett glas rött! För att fira 147:e platsen i tjejmilen...inget som står i historieböckerna...inget som gav prispengar...not a big step for mankind...men ett stort jäkla steg för mig...mot målet att någon gång springa under 40...så då vet ni det. Jag HAR ett omöjligt drömmål...

Nu skall jag umågs med sambo..försöka få honom intresserad av något annat än ett fånigt billopp på svt24...eller leka med hunden...om han vill...för han ligger och snarkar nedanför sambo. Eller så...jaa...eller så...går jag och badar!

tjohooo

Kommentarer
Postat av: Stina

Grattis erica, vi tycker att du är jätteduktig:)

2009-08-30 @ 19:53:11
Postat av: blombella

kanonbra!

2009-08-30 @ 20:37:03
Postat av: Ellen

Grattis! Jag och mamma är jätteglada för din skull!

2009-08-30 @ 20:48:52
Postat av: tina

Kanon Erx! Vad var det jag sa, jag tippade att du skulle slå pers, fasiken va bra jag är på å tippa =))) Men du är super, för att du sprang så bra, ett steg närmare dröm målet. Vilken fantastisk kollega jag har =)

Kram

2009-08-30 @ 21:18:19
Postat av: Sabina

Oj, haha! Jag missade visst att du skrev förra inlägget igår :p Så kul att det gick så bra! Grattis! :)

2009-08-30 @ 23:38:11
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Lena

Du får väl anmäla dig och träna med de här brudarna: )

http://www.sub40.se/



Det skulle väl passa dig?

2009-09-02 @ 11:37:23
Postat av: Maria

Grattis grattis!



Det var den goda blåbärspajen som gjorde susen. :)

2009-09-02 @ 11:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0