Ho ho, ho ho...skall köpas idag...

Jahapp...då var man inne i skolkandet då. Inget blogginlägg igår...Ber ändå om viss förståelse eftersom vi ännu inte har någon egen uppkoppling mot nätet, har inte använt min egen dator på 1,5 månader OCH vi bor forfarande hos mams och paps.

Igår blev det skarpt läge i skolan...skarpt så till vida att lärarna kom tillbaka. Lite nervös var jag allt. Ny roll. Men så gick det bra...stod framför snälla, bekanta ansikten som inte ville mig något ont utan var inställda på att detta är en situation som vi tillsammans löser. Så dagen gick bra. Men...precis som vid rustning så tar allt längre tid än man tror...

Eller...ja, i alla fall rustning i verkligheten....för på Extreme home makeover så tar rustningen alltid precis en vecka...och då river dom ett gammalt hus och bygger upp ett nytt...aldrig något som jävlas...skönt för dom!
Och på Roomservice...där går det på tre dagar...härliga killar från Gotland...då kan inget gå fel...eller Martin Timell...han får saker klara i tid han. Och aldrig räknar dom fel på en endaste centimeter. Grattis!

Vi räknade fel på tre cm. Kan tyckas vara lite och försumbart...men...ett badkar ska stå rakt inte luta...för då får man bara i lite vatten längst ner...i ena änden. Oskönt att bada då.
Och onödigt.
Vi mätte noga noga...när badrummet var orivet...med våtrumsmatta på väggarna...1630mm...BRA...för vi hade köpt en skitsnyggt badkar som var 1600mm. Aha...3cm tillgodo.
Men det var då.
Nu, när vi har kakel och sjuttioelva lager våtrumsskyddsgrejer under...så fattas det plötsligt 3cm.

Det händer aldrig på TV.

Verkligenheten är tuffare.

Idag skall jag få lära mig att släcka bränder. Bra...för vi vill inte att huset brinner ner, när vi väl blivit klara...(även om man längtat ibland efter att just det skulle hända, så man fick försäkringspengarna och kunde resa långt långt bort till varmaste landet i världen och bara sola och bada...)
Sen skall jag till IKEA..ensam...trist att åka ensam...men...sambo måste måla...vi röstade om vem som åker till IKEA och vem som målar klart...jag vann...eller förlorade...beroende på vad man gillar. Ska i alla fall köpa skåp och ho, till tvättstugan.
 Ho ho på er!

Kommentarer
Postat av: Katinka

Vilken tuff verklighet Erica. Hoppas det löser sig. Jag beundrar dig som ens orkar. Hur orkar du förresten?

2009-08-18 @ 12:49:00
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0