Segern blev vår, segern blev vår...vi har vunnit..segern blev vår!

Vi vann, vi vann, vi vann...för tredje året i rad! Dalregementets Mixlag tog hem årets Vasasafett med 20 min marginal...det kallar jag utskåpning!
Men, det hela gick inte som på räls hela tiden...efter fyra sträckor låg vi tvåa och nästan 4 minuter fram till ledarna, "Mitt hjärtas lag". De hade kanonlöpare på sina första sträckor...det kändes kört.
Men...när Claes Björling kom in till Oxberg, där jag skulle ta vid...syntes inte ett spår efter några konkurrenter. Hemskt skönt. För jag hatar att bli jagad...att ha någon i hälarna som tar rygg på en och sen ligger och vilar...för att springa om på upploppet...
Jag hade bestämt mig för att försöka hålla 4.15 första km för att ha tid tillgodo till sista km som bara går uppför.
Nu skall jag berätta hur det gick...
Lera.
Sörja.
Hala spångar (Sambo...ber om ursäkt om jag böjt ordet "spång" fel, när jag ville skriva det i plural...övriga, hoppas ni fattar ändå)
Uppför.
Myr.

Såå, jag tog i för kung, prinsar, prinsessor och hela fosterlandet...sprang första på 4.08...sen 4.45 uppför...sen 4.20 på platten...sen...sen gick det sämre...mjölksyran fyllde alla celler som jobbade med att flytta benen.
Skulle ha sprungit på 21...sprang på 21.43...
Missnöjd och rädd att bli stenad, hatad, landsförvisad...växlade jag in till Gasellen...trodde att jag förstört allt...

Så hade jag drygat ut ledningen!

Härligt. Fler som tyckte banan var jobbig alltså.

10000kr i prispengar...blir 1000kr per lagdeltagare...blir välkommet tillskott i Ebberöds banks kassavalv.

Vattenlöpt bort möjlksyran hemma i vår pool. Duschat varmt. Skall nu dricka hutlöst med skumpa med sambo...eller i alla fall en flaska!

Bilder kommer!
Tjoflöjt

Kommentarer
Postat av: Tina

Bra jobbat idag Erx, du och hela laget. Slutar inte att imponeras. Slet också för pinsar och allt var det nu var, men mest gick på mitt ¨jag är förbannad på den som satte sträckorna¨adrenalinet =)

Fira ordentligt med skumpa och skåla in huset också, invig både badkar och säng ;)



Kram kram

2009-08-22 @ 20:04:26
Postat av: Sabina

Grattis! Så duktig du är :)

2009-08-22 @ 23:26:06
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: blombella

Grattis!

Du är superduktig och Ert lag var bra. Skumpa sitter inte fel för att njuta av segersötma och få lite mjölksyra i benen igen som kan påminna om träningsvärk.Tjejmilen snart?

2009-08-23 @ 09:39:28
Postat av: Gamerguy

GRATTIS :D

Ha en fortsatt trevlig söndag

2009-08-23 @ 10:17:15
URL: http://gamerguy.blogg.se/
Postat av: Evelina

grattis :)

2009-08-23 @ 10:47:56
URL: http://tigerlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0